Friday, September 23

paling comel.

selalu nya aku tak suka tengok iklan. tapi there's a few, yang memang menarik. satu darinya iklan maxis tu. ala, iklan yang pakcik tua letak sapu tangan sebagai alas bila wife dia nak duduk. lepas tu bila wife dia tak suka makanan yang di order, dia switch makanan. so sweet kan?

membuatkan aku teringatkan fat cat ku. dia pun macam tu juga. tak ada makna nya lah dia letak alas everytime aku nak duduk kat mana-mana. tapi dia selalu switch makanan dengan aku bila dia tau aku macam tak suka makanan yang aku order.

aku rasa the very first time dia buat macam tu ialah masa kitorang makan kat warung ceri ke apa ntah. warung tu depan hotel pelican batu pahat. dia order nasi goreng kampung. aku pulak order nasi lemak ayam. sekali time makanan sampai ayam aku ialah ayam kari. muka aku dah tak semenggah dah. knowing yang aku ni memang tak berapa makan kari except kari yang mak aku masak, terus dia offer nak switch.

aku ni memang dasar takde hati perut. aku pun "nak nak nak!" jahat gila. aku tengok dia makan nasi lemak tu pun tak banyak. bukan taste dia kut. nasi goreng dia tu lak aku makan sikit je. sedap memang sedap tapi pedas gila perut aku tak tahan. pastu nasi tu ada lebih. F tengok je nasi aku yang tak habis tu.

pastu aku cakap kat dia, " eh, d nak nasi ni ke? makan la. b dah taknak" tak habis lagi ayat aku, dia terus amik nasi tu and makan. nom nom nom. terpisat-pisat dia makan nasi goreng kampung tu. haha. comel gila F ni.

F ni karektor dia kadang-kadang tu memang la sangat comel. dah lah dia memang comel. (matik lah cakap tunang sendiri comel secara bertubi-tubi. tapi tak beretika lak nak cakap tunang sendiri tak comel sementara mengatakan tunang orang lain comel) kadang tu dia salah pronounce word dalam english pastu dia boleh mati-matian cakap aku yang salah. aku bagi can jelah. haha.

dah lah hati kecik. senang je tersentuh dan sebak. lagi-lagi kalau pasal family. tang tu lah aku cair kat dia ni. anak sulung yang sangat prioritize kan family. nanti dah kahwin mesti aku banyak kena mengalah. tapi takpelah. lebih baik aku dikemudiankan selepas family daripada aku dikemudiankan selepas perempuan lain ye dok?

dia selalu nak kecik hati bila aku panggil dia fat cat. tapi aku buat deeekkkk je. dalam phone pun aku letak nama dia fat cat. mak ayah aku pun selamba je kalau dia call, "along, fat cat call" haha. bersahaja gila kan. aku cakap fat cat kan kucing gemok. kucing gemok kan comel. haha. dia pada pada tak boleh terima kalau aku cakap dia comel. muka gangster camtu dikatakan comel memang suatu penghinaan. hahaha.

aku rasa sekarang dia dah imun dah dengan aku. dia layan kan je perangai aku yang ntah pape and queen control ni. sampai kan kalau nak gi mana-mana dengan aku atau nak gi wedding ke apa ke, mesti dia tanya, " b nak d pakai baju apa ni?" dahsyat gila. membuat kan aku rasa seperti controlling bitch sangat-sangat. tapi takpe. i like.

aku harap aku dapat preserve kecomelan dia tu sampai lepas kahwin. jangan lah before kahwin je sweet.

aku menyampah bila dia pakai shades. ada dia kesah? sambil buat 'tangan ke dada mata ke atas'


trivia: 
cuba kira ada berapa perkataan 
comel dalam entry ini. hahaha.

4 comments:

ciK LyndaWawa said...

adui..tak baiknyelaa...huhuhu...

BuDaK cOmOt said...

hi ain.....
waaahhhh...berjaya meng'go thru' entry² ko......lama tak dengar khabar berita ko...tapi dari apa yg aku baca ko dah sangat stabil ngan life ko hihihihihi

good...u deserve that dear...
anyway, hopefully aku akan mmperluangkan masa aku utk blog ni hehehehhehehe

take care okay dear....
daaaaaaa

Nurul K said...

comelnye lalalala. hehe.

abcdefg said...

amboi.. x tukar lg ke nme die kat phone too?? hehe

*teka la sape yg post komen ni..hua3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails