Tuesday, January 20

KOSONG

itu yang aku rasa buat masa ni.. selalu sangat aku rasa kosong...hidup macam tak bererti...Masya Allah...apa aku cakap ni? hidup x bererti?

aku hidup sebagai hamba Allah...menumpang di dunia pinjaman Allah ni...matlamat hidup aku patut nya...mengabdikan diri pada Allah...jadi hamba yang saleh...

tapi sebalik nya aku rasa kosong...aku rasa aku jahil sekarang...tak macam dulu...tak macam waktu di sekolah dulu...dulu bila mana aku rasa kosong...aku tau macam mana nak isi hati aku....aku dekatkan diri dengan Allah...aku gembirakan hati...wat perkara2 yang aku suka...yang boleh buat aku lupa kesakitan...lupa masalah...

ntah nape sekarang aku terkadang alpa...aku abaikan segala-galanya...

padan muka aku!

baru aku tau..ketenangan hati tu paling mahal...banyak duit pon kalau hati kosong xguna...rupa cantik pon kalau banyak masalah....xguna....tenang hati tu mahal...tak boleh ditukarganti....tenang hati tu anugerah Allah...

happiness...

a simple word...yet a big one...how to achieve it?well that's a bigger issue to discuss...

tapi apa pun...nak gembira atau nak sedih...itu terpulang pada kita...kata2 ni aku petik dari sahabat aku Aina...dia dulu masa di matrik ada masalah relationship...yang sangat besar lagi besar dari masalah aku yang ciput tapi boleh buat bandar gopeng tenggelam...tapi Aina sentiasa happy...hidup dia macam x ada masalah...senyum je selalu...

bila fikir2 semula...betul juga...gembira,sedih...its in mind...we are the navigator of our own mind...macam orang miskin yang ramai anak...walhal setiap bulan duit xpernah cukup nak tampung anak2...tapi mereka bahagia...makan pakai serba serbi x cukup...but they still happy...in their own way...the key is...to decide...

happy? or sad...aku rasa...apa aku perlu buat ialah terus berfikiran positif..memang sesungguhnya Ain yang dulu seorang yg optimistik...ntah kenapa kini...Ain sudah berubah...

fikir positif...grip pada perkara baik2...buang jauh2 perkara yg buruk...buat perkara yg buat aku gembira...jangan terlalu fikir berat tentang sesuatu...sebab sesungguhnya sesuatu perkara yg aku anggap masalah tu bukan lah masalah dari perspektif orang lain...

aku nak menari lagi...aku rindu berzapin...rindu betul...dulu...kalau menari,hilang segala masalah...menari boleh distract mind aku...aku nak join MPP semula...mampu kah aku?betul ke aku nak join semula...yang ini pon aku rindu...sebab aku memang suka organize2 things...aku suka involved...aku suka busy...bila busy aku xkan ada masa nak fikir masalah peribadi yang remeh....bila busy aku jadi rasional bab2 masalah relationship or friendship yg cenonet...aku suka...

aku nak jaga hubungan aku dengan Allah...sebab..apa pun jadi,aku hanya ada Tuhanku...Allah Maha Mendengar...Maha Melihat...Allah tahu suara hati aku..masalah aku...keinginan aku...keperluan aku...hanya pada-Nya lah tempat aku bermohon....segala yang ada di langit dan di bumi ini milik Nya...

semoga aku dapat ketenangan hati...aku xmahu lagi...

kosong..

aku mahu bahagia...tenang hati...

1 comment:

nurul said...

relax2....someday ketenangan itu akan datang :) just hold it there. take care ain!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails