Saturday, January 24

sayang itu

Tadi baca blog kak fynn..sedikit kenangan lama...sedih nya...aku pun tak pasti...aku sedih ke hiba ke...aku ni senang tersentuh tengok bukti cinta...rasa macam...best nya cinta tu kan..cinta tu abstrak...cuma kita mampu uraikan...

ada orang dapat rasa sayang melalui hadiah2 mahal....kalau si dia beli kan rantai emas ke....cincin berlian ke...suzuki swift ke....tanda nya sayang....iye ke?ntah la...

ada orang dapat rasa sayang melalui perhatian yang diberikan...kalau si dia selalu call nak tanya dah makan ke belum....selalu sms nak tanya tengah buat apa....selalu ber-3G sebab rindu....tanda nya sayang...iye ke?ntah la...

ada orang dapat rasa sayang melalui ayat2 cinta...kata2 romantis...luahan perasaan yang syahdu....kalau si dia kata "i need u..." "abang cinta kan sayang....abang tak boleh hidup tanpa sayang..." "u r da girl of my dreams..." iye ke?ntah la....

aku tak tau macam mana aku dapat rasa sayang dari dia....tapi aku dapat rasa sayang itu....dan aku harap dia pun dapat rasa sayang itu dari aku....sebab kadang2 aku ni bukan pandai menunjukkan sayang....aku ada cara tersendiri....jika aku sayang kan seseorang....

dah lama dengan dia...cara bercinta dulu dan sekarang dah tak sama...aku dah tak ukur dari mahal mana hadiah yang diberi....aku dah tak ukur kerap mana dia hubungi aku....aku da tak ukur romantik mana kata2 dia untuk tambat hati aku...itu semua dah berlalu...

cinta sekarang lebih pada kepercayaan,pengertian,pengorbanan...perjalanan hidup makin mencabar....jadi yang paling penting dalam suatu perhubungan ialah saling mengerti...saling percaya dan sedikit pengorbanan....

aku sentiasa berdoa dia bahagia dan berjaya....juga semoga kami berpanjangan... =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails