Friday, February 27

KIsah cinta monyet

pagi ni aku ada makroteaching sivik dengan en Husin.kumpulan nasyrul,muzamir,aizat dengan riyan present.masa closure tu nasyrul guna lagu "Keluarga Bahagia" by Saujana..diorang buat tajuk sayangi keluarga...so memang sesuai guna lagu tu..

tapi aku bukan nak cerita pasal makroteaching arini...aku nak cite pasal bila dengar lagu "Keluarga Bahagia" tu tiba-tiba aku ingat pada Musikhmal Mustaza...masa tu aku darjah 6...budak lagi..tapi aku rasa,dia la budak laki pertama yang aku pernah minat...and aku rasa from situ la aku discover yang aku 'into' laki berkulit gelap..hehe ntah pape je aku ni...

ok..back to Musikhmal ni...actually dia ni satu skola agama dengan aku...yela kat johor kan ada sekolah agama kan...lagipun aku sekola rendah kat sigs..mana ada budak laki...anyway,masa darjah 6 tu nama ustaz aku ustaz Zuraini...aku memang suka dia mengajar...dia best sangat...kalau xsilap aku,aku ni agak favourite gak la bagi ustaz Zuraini tu...dalam kelas,aku duduk sebelah Musikhmal ni...Kalau nak bagi contoh, Ustaz selalu guna nama aku dengan Musikhmal ni...tak tau la nape...ntah-ntah dia tau kut aku suka kat Musikhmal tu...

Musikhmal ni mak dia kawan dengan mak aku...so aku pernah la datang rumah dia...ok, bukan itu isu nya...kesimpulannya, ntah macam mana,aku dengan Musikhmal ni memang jadi close sangat...ustaz nak anta wakil nasyid...oleh sebab tak boleh campur laki n pompuan,pompuan wat 1 team n laki wat 1 team...aku lead untuk team pompuan...kitorang nyanyi lagu keluarga bahagia ni la...masa berlatih nasyid la banyak moment-moment sweet berlaku...tapi akhir nya bila tiba pertandingan nasyid, team pompuan dapat no 1...team laki no 3...no 2 tu budak kelas lain la...bangga sangat time menang tu..bukan aje aku ketua tapi aku turut jadi solo... =)

aku dengan Musikhmal rapat la as kawan je...form 1, aku dapat tawaran ke SMSJ...tapi 2nd intake...aku sempat masuk darjah 5 kejap...pastu aku da pindah da...dalam 2 bulan lepas aku masuk SMSJ, tiba-tiba aku dapat satu surat...aku macam berdebar-debar gila time dapat surat tu...(lagi berdebar-debar dpd masa first time dapat note dari shai)yela...aku bukan penah main surat dengan sape-sape...

bila aku buka surat tu, baru la aku tau yang surat tu dari Musikhmal...rupa nya, dia pun suka kat aku..kelakar memang kelakar...yela...masa tu baru form 1...tapi lepas baca surat tu memang aku tak henti-henti senyum la...tapi kan...aku tak sempat pon balas surat tu...

aku dapat tau dari geng-geng lain, MUsikhmal pindah Penang...diowang cakap...Musikhmal ada gak tanya no telefon aku, tapi diorang takut nak bagi...so aku dengan dia putus macam tu je..kalau la aku sempat balas surat dia...apa la jadi ek?

wonder sangat sekarang dia buat apa...dia ingat aku lagi tak agaknya?

2 comments:

Anonymous said...

mok,aku igt sgt yg ko sgt la obses pasal die ni.hahaha

cik nurulain said...

bengong la ko...ye ke aku obses?hehe...x igt lak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails