Sunday, February 13

everything new.

aku semakin malas menulis sekarang. ternyata percutian hari tu buat aku malas nak mula semula. atau mungkin aku penat? ntah. ending-endingnya 2-2 blog pun terabai. macam hilang passion nak mengarut dah.

dah seminggu ni sebenarnya tak berapa nak sihat. tapi aku endah tak endah je. lepas tu mata berair je selalu. pastu banyak taik mata. then suspect macam sakit mata so tadi gi jumpa doktor. rupanya aku cuma lah demam yang terlampau panas.

nak cecah 39 degree celcius gak kata doktor and mata aku berair sebab badan aku terlampau panas. funny thing how i don't realise how burning hot my body is. terlalu occupy dengan environment baru. dengan students with special needs, dengan housemate baru, rumah baru. verything is new. so aku macam tak sempat nak manjakan sangat badan aku.

masa awal tu hampir tiap hari aku mesej danial tanya itu ini. dah itu hometown dia kan? siapa lagi aku nak tanya. kejap tanya mana kedai komputer sebab masa tu nak beli ink printer. then tanya mana tempat nak bayar bil celcom. hahahaha. mangkuk tu pun pening gak agaknya dengan mesej aku. tapi dia balas je. ok la.

ouh, lupa nak cakap, housemate aku syima nama dia. dia cikgu opsyen bahasa arab ye, dan dia pakai tudung labuh. aku sangat bersopan dengan dia. siap guna saya awak. hahaha. dia takla gila-gila tapi dia tak boring orang nya. yang aku tak boleh blah ada suatu hari ni, aku keluar dari toilet, baru lepas mandi. aku nampak dia pakai sweater dengan pakai tudung labuh dia. aku pun tanya,

"eh syima awak siap-siap nak gi mana ni?"

"eh, tak kemana lah. saya nak ambik baju kat ampaian..."

GULP! hahaha. lupa lak housemate muslimah. aku pakai gak tudung kalau nak keluar kat laman tu tapi takdelah sampai pakai sweater. kalau aku tengah pakai shortsleeve aku just sarung tudung indon je.

ni baru seminggu, tak banyak lagi cerita. tengok lah nanti dah lama sikit. anyway,  isnin ni first time aku masuk kelas untuk mengajar secara official. matematik 1B ye. aku dah praktis sikit-sikit bahasa isyarat. tahun 1 ni setakat kenalkan nombor je dulu. hehe. senang kan?

ok lah, pasni nak telan ubat selsema. ubat demam and antibiotik tadi lagi dah telan. ubat selsema ni sengaja telan lambat sikit sebab aku ni jenis lepas telan ubat selsema je, 10 minit terus ting tong.

2 comments:

Nurul K said...

yeah.. cikgu ain is back... chaiyok2 ain!

BuDaK cOmOt said...

hmMm...jaga diri ain...
aku ni dah dua mggu...tak hilang2 batuk...hehehehe

kalau aku dapat osmet cam syima lagi menyegan seh hehehheheh
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuu

cheers!~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails