Thursday, February 24

new chapter.

rutin baru aku sangat memenatkan. betul lah orang cakap kerja ni penat. and sehari memang boleh kira berapa ketul sangat je mesej aku dengan F. dah sama-sama penat. dia pun asyik bahan kan aku sebab teruk sangat penangan kerja pada aku sampai collapse terus.

malam kul 10 aku dah mula ngantuk. no doubt about that. nak kata banyak sangat benda aku buat kat sekolah, tak jugak. sebab nya masa sains aku budak praktikal dah amik. lebih kepada memikir je. otak aku terlampau penat memikir itu ini. gila. budak aku yang darjah 6 mengeja pun tak lepas.

aku faham diorang bukan macam budak lain. tapi ntah lah, bila dah jadi cikgu betul ni aku terasa sangat itu semua tanggungjawab aku. rasa bahu ni berat sangat nak pikul semua sekali. senget bahu aku.

banyak gila kut benda pending. folia yang cikgu baru kena buat tu, aku tak siap lagi. then kena buat kajian tindakan lagi. GB tengah observe cikgu-cikgu. and MUNGKIN, aku pun kena gak. what the **** kan? aku baru je masuk. dah nak kena observe. even masa praktikal pun dia bagi masa tau.

budak-budak macam biasa je. darjah 1 bikin kepala aku pusing sikit sebab satu kelas ada 5 orang. bikin haru biru kelas aku. tapi diorang eager nak belajar, so aku suka. darjah 4 ok, aku ada sorang student ni darjah 4 nama qimie  watak memang sama dengan kurt dalam GLEE tu. hahaha. semua benda kat aku dia nak tegur. aku pakai contact lense dia tegur. hari tu aku pakai spek pun dia tegur. dia kata tak cantik. siot punya budak. pencil case aku pun dia kata tak cantik. sengal punya budak.

ni sekarang dia tengah chicken pox. sunyi lak tak terima sebarang kritikan dari dia. darjah 4 tu gak ada budak nama dalilah. lorat gila perangai. suka buli cikgu. mood tak menentu. kau tak boleh betulkan dia sikit, angin lah dia nanti. dia nak orang sayang dia bagi dia betul semua je. amboi indah nya hidup kau budak. malas betul aku nak layan. tau-tau lah karektor aku ni tak berapa nak pandai layan budak. dapat budak lorat macam tu. memang nasib kau lah kan. tiap ari aku mengata dia depan dia. bukan dia boleh dengar pun. padan muka! siapa suh buat perangai!

darjah 1 ada budak cina nama kok ai yee. comel nak mampos. geram dengan dia. muka comel, badan sedap. bijak tapi kod tangan dia ntah hape-hape. suka sangat invent kod sendiri sampai aku confuse. aku ni dah lah tak berapa mahir lagi. time aku ngajar, dia sebok lah nak ngajar gak kat depan. bukan dia nak tengok apa aku ajar. isk isk. nasib baik kau bijak sikit ai yee oi.

darjah 6 ada 4 orang. sorang tu boleh dengar sikit-sikit and boleh cakap sikit cuma butiran tak betul. apa-apa aku tak faham boleh tanya dia. shazany lak bijak sikit. suka betulkan aku kalau aku salah. tapi sangat lah polite. bagus budak ni. ada cikgu cakap mak ayah dia kaya gila. rumah besar nak mampos. alah, tapi kat sekolah aku ni siapa lah yang bukan anak orang kaya? hadi darjah 6 gak, balik naik CRV kot. hadi tu kesian. muka hensem gila. tapi adik beradik laki dia semua tak boleh dengar macam dia.

aku buat kesimpulan genetik mak dengan ayah dia tak compatible untuk hasilkan XY. kalau XX je elok lak. takde masalah. aku sampai cakap, eh, boleh jadi model tak hadi ni? sebab dia memang hensem kut. tapi sayang ada masalah pendengaran lak. darjah 1 pun ada yang macam hadi gak. daniel nama dia. comel gila. tapi adik beradik dia laki sume tak boleh dengar. kat pra-sekolah ada adik laki si daniel ni kembar. zamir dengan zumar. dua-dua tak boleh dengar. kesian aku dengan parents diorang ni semua.

benda ni pun buat aku takut. yelah, bila tengok background mak ayah ok je. takde cacat pun. macam qimie tu kata nya masa mak dia mengandung mak dia kena chicken pox. adui lah. masa mengandung memang crucial sangat. si kok ai yee tu mak ayah dia tua. kata nya kahwin lambat. mungkin mak dia bersalin kan dia umur dah lanjut kut. tu lah, kahwin kena cepat. jangan dah tua baru nak ada anak. kesian kat budak tu nanti.

haihh. akhirnya minggu ke-3 dah nak hampir selesai. esok ada maulud nabi. lepas tu aku nak chow balik jb. bila dah lama jauh ni rasa rindu sangat kat rumah, mak ayah. sayu lak hati ni. macam mana lah orang cam awi ke syada ke boleh bertahan ek? jauh dengan mak ayah lama-lama. aku ni macam helpless gila bila lama tak jumpa mak ayah aku. walaupun dengan ayah tu selalu gaduh. sekali sekala aku memang perlu dengar wise sayings dari dia. even kalau tak wise pun still perlu mendengar sesuatu dari mulut ayah.

anyway, this is a new chapter in my life. doakan lah aku ye. ini belum kahwin lagi. kalau dah kahwin ni penat dia macam mana lah agaknya? mana nak buat kerja sekolah, kerja rumah? nak uruskan laki lagi kan?adui lah.

3 comments:

ada mokhtar said...

hahaha..penat ye cik ain..

BuDaK cOmOt said...

hehehehe yg penting pemgurusan masa ain....jangan lupa jaga diri....makan...heheeh ewah ewah pandaikan aku nasihatkan ko huhuhuhuh

anyway, nnt dah kawin ko lagi kna pandai menguruskan masa...kat sini husband sangat memainkan peranan yg penting untuk memahami and mmbantu...cam keje² umah ker aper ker...ehehhehehhee

kay laa...aku doakan yg terbaik utk ko okay!~

Super Ummi said...

kejap je mase berlalu... dah nak dekat sebulan jadi cikgu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails