Monday, March 28

kisah semalam.

yeay! aku tak sekolah harini. dapat melagha pada hari persekolahan adalah sangat menyeronokkan dan menyantaikan. haha. santailah sangat kan? walhal baru balik dari rumah biha. semalam syima tak balik muar lagi sebab dia habis kursus dia tu kul 4 and dia penat gila nak drive balik muar.

aku keluar dengan F gi melaka semalam. pagi tu ada mesyuarat pibg kat sekolah, sebab tu lah aku wujud di bumi muar ni di hujung minggu. kalau tak? yang ado aku nak berada kat muar ni kannnn. on the way nak ke jusco tu, nampak masjid kat simpang nak masuk ke umah zati.  aku cakap kat F, " haaa, tu simpang nak gi umah zati...." "eleh, d tau lah"  cis punya tunang. membantutkan keeksaitedan aku je. pastu F cakap, "ntah-ntah nanti kita jumpa zati kat jusco tak?"  "ntah lah d. zati tu b kurang pasti. kalau awi tu memang asyik ke jusco je kerja dia"

tapi, tup tup sampai jusco, ternampak minah tu lak. F dah buat muka bangga lah kan, sambil bisik, "kan d dah cakap...." huh! menyampah. aku terus gi tegur zati. minah tu tengah borak dengan mamat mana ntah. ouh zati, aku kasi tau kat tunang kau karang. hahahaha. rupanya dia ada girls day out. dengan mak dia, akak dia and akak ipar dia. yang tak boleh blahnya si zafirah tu pun join. alahai budak kecik tu pun nak join girls day out.

gaya aku bila jumpa zati sempoi je. takde lah terjerit sakan. maybe the fact yang dia dekat je dengan aku and bila-bila masa aku boleh lepak dengan dia membuatkan kadar keeksaitedan aku adalah rendah. hahahaha. plus aku malas lah nak update gosip terbaru depan F. hahahaha. macam lah ada gosip baru kan? ntah-ntah aku yang mengharap gosip dari si zati tu.

jusco macam ada sale. so aku paksa F beli baju. ya! aku paksa. eh, tapi bukan paksa dia beli baju untuk aku. ok well walaupun rasa nya dah berbulan since aku ada baju baru, tapi aku takdelah nak paw dia kan. cukup-cukuplah aku jadikan dia bank negara sementelah tak dapat gaji lagi ni, takkan nak paw dia shopping lak.

ok, tang beli baju ni F ni memang kena dipaksa. yang namanya dia nak beli sendiri tu memang tak adalah. masalah nya kalau aku yang belikan, suka plak pakai. dah asek pakai baju tu jelah pulak sampai aku yang naik meluat. tu yang aku paksa dia beli baju tu. hahaha. kejam punya tunang. ni blom kahwin lagi nanti dah jadi laki aku abes lah dia.

setelah melalui penyiksaan melayan aku pilih baju untuk dia, akhirnya belilah kami sehelai baju. ceit, lama-lama sehelai je hasil nya. aku? aku tak beli pape. takpe, aku tengah kawal diri. tunggu lah dapat nanti aku balas dendam. tapi boleh ke nak balas dendam? macam banyak je benda aku nak jadahkan dengan gaji aku nanti.

lepasbeli baju ti ingat nak karaoke. tapi mahal sangat ah satu bilik standard sampai lapan belas hengget. mula lah aku nak compare dengan batu pahat. akhirnya aku cakap dengan F tak payah lah karaoke ni. lepas tu nak beli aunt's anne sebab si F teringin nak makan. katanya tak pernah rasa. cis ada-ada je. aku pun belikan lah dia yang almond punya. aku rasa yang tu yang sedap. aku suruhlah dia try yang tu. pastu masa nak bayar tu aku buka lah wallet. masa nak keluarkan duit tu F intai-intai wallet aku pastu dengan nada sangat syahdu dia cakap, "isk isk. kesian nya. ada duit singit-singit je ke? takde pun duit lima puloh macam dulu"

cilake punya tunang. dia bahan aku? boleh plakkkk. hahaha. sah sah lah tengah pokai harus lah duit lima puloh tak wujud. dah tu kalau draw lima puloh, dah pecah mesti la dah tak jadi lima puluh lagi. hahahaha. tapi takde lah sampai tak cukup duit nak bayar aunt's anne harga empat ringgit namposen tu.

F ni risau sangat aku takde duit. macam lah kalau aku takde duit aku tak boleh mintak kat mak ayah aku. sikit-sikit tanya aku nak pakai duit tak? tanya gaji aku dah dapat belum. makan tak? makan apa?  adoi lah. bnayak kali aku dah nyatakan soal makan tu takde duit pun aku takkan catu. hahahah. biar pokai asal kenyang. hahaha itulah motto ku.

aku bukan apa, malas nak paw F lebih-lebih karang aku gak yang kahwin lambat. ceh ceh ceh. birah di situ. takdelah. tapi aku memang nak kahwin cepat. nak ada anak cepat. mana aci doh, nisya dah nak masuk 2 kut. macam mana nak lawan? hahahaha.

jusco ke rumah aku sikit lebih kurang 50 minit je. ok lah tu. boleh pergi selalu. hahaha. sampai rumah aku dalam kul 7 gitu. pastu F terus balik. adoi lah, syima tak balik lagi masa tu. dalam hati rasa tak sedap je. nak call ke taknak? sekarang macam maghrib. takpe ke call syima maghrib-maghrib? ah takpelah! sekali betul! syima tak balik malam ni. cuak aku tetiba. 50-50 je nak tido sorang malam ni. last-last aku tebalkan muka gak mesej biha.

hahaha. merepat lah aku ke rumah biha malam tadi. aku rasa akak biha pun dah kenal dah aku. punya lah tak berani tinggal umah sorang-sorang lepas maghrib terus belezup ke rumah biha. dengan tak mandi nya, ah pedulik! mandi kat rumah biha je lah. hahaha. memang keji.

so pagi tadi lepas biha dah gi sekolah aku balik rumah terus. petang ni sampai hari khamis aku ada kursus KSSR kat tiara beach resort pd. wah! sakan lah aku. yang penting takyah gi sekolah. haha.

hai, ok lah. aku nak start mengemas apa yang patut. lepas tu nak sapu rumah and kemas dapur sikit. supaya takdelah si syima tu pengsan tengok rumah sepeninggalan dia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails