Thursday, July 28

stop protecting me.

adakah aku terlalu baik?

adakah aku terlalu naif?





aku dah penat pikul beban ni. aku sentiasa dipandang sebagai orang yang baik. terlalu baik di dunia sekarang ni. baik sebab tak buat itu, baik sebab tak buat ini. baik sebab selalu tekan kan itu dan ini. urgh!

terlalu baik sampai di mata ibu bapa aku, menjadi baik adalah tanggungjawab aku. tidak membuat masalah bukanlah sesuatu yang patut diberikan pujian malahan keadaan sebaliknya patut diberikan hukuman. that's so unfair.

aku penat juga dipandang baik sampai perlu dilindungi dari kebenaran. seolahnya aku pompuan naif yang tak akan boleh terima perkara terburuk yang berlaku dalam hidup. hey, shit things happen. i know and while u might think u need to protect me from all that, i really could face the truth. i could handle them. i won't be shockingly surprise.

being seen as 'a baik' person is another definition people gave to a boring person. i missed out a lot of things because people see me as an angel. ok, taklah angelic alim macam ustazah pilihan ke apa tapi u know what i mean kan? adik aku sendiri pun cakap aku ni baik.

i want people to share with me. at least people who are close to me. sometimes aku rasa someone tu rapat dengan aku tapi surprisingly, banyak yang aku tak tau, tapi diketahui pulak oleh orang lain yang aku rasa langung tak dapat menandingi definisi rapat aku dengan orang tu. aku jadi speechless. muak dengar, "eh kau tak tau?"  "oh, dia taknak bagitau kau kut"

aku tau orang bukan takut cerita pada aku sebab aku tak pandai simpan. aku nampak macam banyak cakap, tapi aku ada ability simpan rahsia. once aku dah janji aku nak simpan, aku akan simpan walaupun mungkin aku dah tak rapat pun dengan orang tu.

come on. stop protecting me. aku perlu tau pasal dunia yang kejam ni. walau macam mana aku react, just let it be. its a process we called 'living'. we make mistakes, we learn something. bla bla bla. the cycle continues. that's just how things work. don't skip me from the worse part. let me know and experience all of it. i mean it. i really do.

so please spare me the positive impression. aku rasa 25 ni dah cukup besar untuk aku alami apa yang patut aku alami, untuk aku tau apa yang patut aku tau. biarkan aku jadi kawan yang baik. biarkan aku jadi normal. tak ada manusia yang sentiasa baik. and even if there are any, doenst mean that person could not handle the ugliest truth.

2 comments:

ciK LyndaWawa said...

jadila budak baik...nanti org sayang...

dark said...

wohoooo...

ade gak eak pihak yg mcm tu gak???

n ade gak org yg masih di'jaga' sebegitu...

xsngke ny..=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails