Saturday, December 10

hari bahagia sang mantan.

harini, aku dapat invitation card. wedding invitation ok. guess from who? gila lah. belum bukak dah tau sender sebab kat sampul ada tulis "shairazi & rosmaria" dah lah aku amik kad tu dari peti surat elok je before nak masuk kereta f. aku pun tak tau apa aku patut rasa.

tapi aku blabbering la ntah apa-apa je dengan F pasal shai. f macam biasa lah dengar je. sometimes aku rasa bersalah lak. betul ke f takde rasa pape. orang maybe pikir aku still ada feeling pada shai tapi sebenarnya memang tak. aku ni jenis orang yang exagerate everything. so typical of me lah untuk cerita banyak bila dapat kad tu. its a huge thing gak.

dah lah. aku takde idea sangat nak tulis pasal shai ni. majlis sebelah pompuan harini. majlis kat rumah shai 24/12.


*      *      *      *

aku rasa, banyak gak F keluar duit tadi. seriously, aku hesitate. aku ada cip in gak bayar wayang. tapi the rest memang dia bayar. dengan duit minyak datang jb lagi. biasa aku suruh dia naik bas. harini dia datang drive lak. im that type of girl. i felt guilty spending other people's money be it my parents'.

aku suka duit. tapi bukan duit orang. aku serba salah kalau guna duit orang. rasa macam cepat2 kena bayar. betapa rasa tak best sebab banyak guna duit dia tadi aku text dia and thank him. tapi dia cakap, 

"ala, slalu b je yang keluar duit d malu kali ni d plak kuar kan duit 2 pun tak dapat balas budi b selama ni banyak tlg d"

sebak lak aku rasa. ntah bila je aku guna duit aku. rasa nya selalu aku guna duit aku untuk bayar barang aku je. dengan F ni memang aku kalah pasal perangai dia ni. dia memang tak banyak duit, tapi bila dia ada duit dia memang tak berkira dengan aku. aku rasa semua benda dia nak beli untuk aku tadi.

tapi aku taknak susahkan dia. taknak habiskan duit dia. aku tau banyak lagi benda dia boleh buat dengan duit tu daripada belikan aku barang-barang. dia datang jb nak jumpa aku pun aku rasa aku dah syukur. :(

masa aku buka kad kahwin shai tu, aku senyum. kad kahwin hard cover. kad kahwin mahal. dia shai yang dulu. ingat lagi dulu dia penah cakap, " ny, ny bg b 500 pun dah best dah buat shopping" memang masa tu aku dengan dia  baru 17/18, masih belum matang. apa dia cakap tak patut aku guna kan untuk define dia.

tapi, 4 tahun lepas tu, masa dia baru kerja, dia masih shai yang tak matang tu. bila aku tanya dah dapat gaji belum, bila nak balik jb jumpa mak ayah dia, dah bagi duit pada makayah ke. dia sibuk cakap pasal dah aim perfume mahal, jaket mahal. masa tu aku dah terkedu.

sebab jauh di sudut hati aku, walau mak ayah aku tak perlukan duit aku sebab diorang kerja dan gaji jauh lagi besar dari gaji aku, aim aku adalah untuk bagi diorang sikit, bagi adik-adik aku sikit. lebih nya baru aku fikir untuk diri aku sendiri.

masa tu aku mula berbelah bahagi. betul ke ini shai yang aku kenal dulu? dengan berbelah bahagi nya hati aku, datang lagi petanda. pilihan yang shai buat dalam hidup dia buat aku define siapa dia. dan masa tu aku terdetik, betul ke dia yang aku nak kahwini? masa tu baru terdetik dalam doa aku supaya dipertemukan dengan orang terbaik. bayangkan selama ni aku tak pernah terdetik nak doa benda tu semua.

perlahan-lahan hubungan aku dengan shai renggang. tiap hari bergaduh. dia pun macam tak pedulikan aku lagi. aku pun kerja membebel je kat dia macam lah dia budak kecik. sampai lah putus dengan dia and sampai point aku tau apa perangai dia selama ni yang aku buta tak nampak.

aku sedih bagai nak gila. tapi bila pikir semula, Allah kabulkan doa aku. dengan cara baik supaya bukan aku watak jahat dalam pengakhirannya. bak kata nadia pun, "hati abang dah pilih kak maria" tapi its a good thing. kalau tak aku takkan jumpa f. takkan sebab aku memang seorang yang setia. 

harini dengan f buat aku rasa semua yang aku tangisi dulu ada hikmah nya. :) aku dah dapat orang yang sayang aku, terima aku seadanya. pentingkan keluarga macam aku. seorang yang mudah kesian pada orang yang kurang keupayaan. aku dengan dia sama. walaupun tak dihargai dalam keluarga, kami tetap bangga dengan keluarga masing-masing.  :)

memang banyak lelaki yang lebih baik dari F. tapi yang sama macam dia, takkan ada. terima kasih Tuhan sebab aku dapat apa aku minta :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails