Thursday, December 18

berlagak VS perasan

dan tatkala kebosanan menyelubungi diri.....aku dan adik ku tetiba bertekak tentang perkara yg sgt tak masuk akal....pergaduhan bermula apabila...

adik: ko tau x ko ni berlagak gile?
aku:bila mase lak?
adik:tu lah ko...da berlagak tp tak sedar
aku:cmne?
adik:td tu ko ckp ko ada ini itu bla bla bla.n ko ckp ko pndi ini itu bla bla bla (isi sebenar disensored bg tujuan tidak memalukan diri sendiri)
aku:eh?ko pon slalu ckp ko ada ini itu bla bla bla...n ko pndi ini itu bla bla bla....abes ko x blagak la?
adik:x...itu bukan berlagak....itu perasan....


dan kata2 itu keluar dr mulut adik ku berumur 16 thn...walaupun xluah kan pd adik aku...tp kata2 die buat aku terpk...ape beza nye?seperti dpt membaca awan invisible atas kepala aku...adik aku pon mjelaskan.......


berlagak ni jd bila ko rendah2 kan org lain...contohnye...

Aku g holiday kt Paris tau time cuti aritu...ko x g mne2 kn? ---ayt last tuh rndah2 kn org len

tp perasan ni....die xrndah2 kn org len...contohnye...

Aku tau la aku ni hot kn....


tp menurut Marina lak....

berlagak ni bila bnda yg diberlagak kn tuh mmg btul contohnya if ko ckp psl fam ko sng....boyfriend ko blaja tggi...n smua bnda yg ko mention tuh btul n korg exagerate lg...

perasan ni lak lbh kpd imaginasi jek....konon korg ske ckp....korg ni famous tp pd hakikat nye smua org tau bnda tuh xbtul....jd bnda tuh da jtuh perasan dan bukannya berlagak....

***aku pon xtau sbenanye...aku tgh try nk figure out bnda ni...n da fact yg aku
xleh trima adik aku klasifikasi aku sbg blagak.....adakah aku rela dilabel perasan in stead of berlagak? aku ke'blur'an sendirian......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails