Saturday, December 20

Tribute to the old fren of mine...

Saat meniti kedewasaan ni...tiba2 aku rndu kn sahabat lama...Nurul Nadiah...a.k.a Madhu...kepala mcm x berapa center...smua bnda mcm xkena...idup aku xbape nak hepi wat masa skang nih....susah nk explain evrything....

Dgn shai pun mcm byk naik turun nya...orang cakap...itu lumrah dalam perhubungan...betul ke?betul ke semua orang rasa macam yg aku rasa?sebenarnya...aku sendiri pun x banyak luah kan pada sesiapa...nak luah pada siapa?adik aku?memang...dia je teman aku kat rumah ni...walau sematang mana pun dia...ade certain benda...die xdapat bagi pandanga jujur tanpa wat aku hurt....lagi pun...aku tanak cemar kan nama shai depan fam aku xpeduli la kalau ia cuma Nurin...die tetap family....n ada je kebarangkalian die tlepas dat kind of things pd mak n bila mak tau ayah confirm akan tau....aku syg shai...aku tanak fam aku tau die pnye flaw...bkn nk gmbar kn die lelaki perfect depan fam aku...tp aku knl fam aku...hanya 1 cela..mampu influence other angle as well.....

so...in the end everything was kept untold...nak bgtau syada....tp die pon mcm banyak masalah...aku tanak beban kan die...semalam baru die bgtau psl ayah die jtuh n probably ayah die ade diabetes coz gula die tinggi....ape pon...aku xrasa aku patut bgtau syada coz benda ni remeh je....

aku banyak nangis...tapi aku xsure nape...apa yang aku x puas ati sgt dgn life aku ni?apa yg aku xpuas ati dgn shai?

berbalik pd pokok yang asal....tiba2 rasa rindu kan Madhu...da lama xcontact dia....selain Dyba...Madhu ni gak la teman lagha aku kat Sc Jhr dlu....walaupun diowg teman lagha aku...tapi diowang ni special.... =) i reli miz u guys....

bila Madhu angkat je fon....die jerit kat aku..."Madu!!!!!I miz u...." mcm biasa la aku xbalas...aku mana la reti cakap rindu2 kat kawan ni....ckp kt shai pon jarang....paling pon aku msg je...ckp secara lisan susah...xtau la aku malu ke ape....

panjang aku borak dengan Madu...baru aku tau mak Madu da kmbali ke Rahmatullah pd bln Ogos lalu...Madu xbgtau sesape....Ya Allah....ptt la aku rasa xsedap je masa nisya kawin ari tuh...menurut Madu...lps mak nya meninggal....die mcm org gila selama sebulan...aku paham...pd waktu mak dia sakit dia la yg slalu menjaga....mugkin sbb tu juga Madu tiba2 decide nk jd nurse pdhal b4 amek nursing tuh die da masuk Telekom blaja psl communication kut.....

Madu mc tenang je bercerita pada aku....tapi aku tau...banyak yg terjadi dalam hidup die....
"Madu, u still dgn shai ke?"
"Aah Madu....nape u tny?"
"Aisk.....bila la u nk break ni....nape idup u mcm teratur je?idup i upside down!"

nada nya bergurau...tp ada riak2 hiba...aku tau dia btul2 sedih....tp aku pon tau...aku bkn la sebahagia yg Madu sangka kan...tp aku rasa xperlu la aku lampias kan pada dia derita aku yg xseberapa di banding kan dgn dia....kisah die bercinta dengan seseorang tuh juga buat aku berfikir sejenak....

Apa lagi yg aku mahu kan....Ini baru seorang dari ntah berapa sahabat lama yg ku hubungi...Ternyata masalah nya lebih besar dariku....Bila kah baru akan ku sedar yg manusia tidak lepas dr ujian Allah?dan bahawa Allah turunkan ujian buat hmba Nya kerna Dia tahu kita mampu menghadapi nya.....aku ptut bsyukur...aku masih ada mak...walaupun mak sakit teruk awal tahun ini...Alhamdulillah...sekarang mak da stabil....kalau aku jadi MAdu...mampu ke aku hadapi hidup ni lagi kalau mak da xde?Klu aku jd Madu,mampu ke aku lalui hakikat kisah percintaan seperti yang dia lalui?

Alhamdulillah.....Ya Allah...terima kasih atas rahmatMU....

2 comments:

Anonymous said...

ain..kesian nye che nad..sedeh tol=(

cik nurulain said...

erm..mmg...die xbgtau sesape pon...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails