Saturday, December 27

stories of my life!

I never promised you a ray of light,
I never promised there'd be sunshine everyday,
I give you everything I have, the good, the bad.
Why do you put me on a pedestal,
I'm so up high that I can't see the ground below,
So help me down you've got it wrong, I don't belong there.

One thing is clear,
I wear a halo,
I wear a halo when you look at me,
But standing from here, you wouldn't say so
you wouldn't say so, if you were me
And I, I just wanna love you,
Oh oh I, I just wanna love you

I always said that I would make mistakes,
I'm only human, and that’s my saving grace,
I fall as hard as I try
So don't be blinded
See me as I really am, I have flaws and sometimes I even sin,
so pull me from that pedestal,
I don't belong there.

Why you think that you know me
But In your eyes
I am something above you
It’s only in your mind
Only in your mind
I wear a
I wear a
I wear a Halo


lagu ni aku tuju kan buat mak dan ayah...hurm...ape pon aku wat xpernah cukup baik utk mak n ayah aku...aku da cuba jadi akak sulung yg terbaik mungkin...tp ayah selalu publicly dpn kawan2 die nak mention yg anak sulung selalu nya irresponsible seperti pak long belah mak n ayah...kadang2 aku rasa antara kami berempat...aku yg paling naif...yg paling skema...yg paling obedient skali....yet ayh still x puas ati evrything pasal aku...

kadang2 aku rasa expectation ayah pada aku sgt tinggi...tapi pd setiap achievement aku...aku xpernah diberi kredit n penghargaan yg sewajar nya...aku dapat kredit from kawan2 lain...mak angkat aku...tp ayah sndiri?

aku ingat lagi masa form 3...masa tuh aku blaja english dengan ckgu kesayangan aku...pn sakhiyah...pn sakhiyah beriya2 puji yg aku ni one of the gud students dalam set die tuh..in terms of involvement, keje and achievement....ckp aku rajin tulis journal....essay aku bagus...aku sgt active dalam kelas...tp senang2 je ayah potong...n cakap maybe aku x sebagus tu..n ayah ckp ckgu x patut puji aku tggi2 sgt...can u imagine?org len dok malu ayah diowg ckp psl diowg...bangga psl diowang depan sedara mara or jiran tetangga....tapi aku?

keadaan paling kronik lepas aku dapat result matrik...aku memang banyak main....mungkin aku pon da agk fed up dgn life aku yg mcm mana bgs pon aku perform...ayah aku sendiri x rasa aku cukup bagus....adik2 aku dapat 3A pon ayah gebang sana sini....aku?jangan harap....mungkin sebab tu aku banyak main....aku apply matrik jauh pon sbb aku nak jauh dari family...masa sekola asrama pon....tiap2 minggu datang...sbb dekat kut...

anyway...result keseluruhan matrik aku 2.9...xcecah 3 pon...dasat kn?ayah mmg beyond kecewa la...byg kan la even when aku perform well pon die rs aku still xbagus....ini kan lak bile aku flunk....die mmg kecewa....sbb die nk aku amik medic sbena nya..aku?amik medic?gila...aku ni da la lack focus....tp bagus gak aku flunk....klu aku layak amik medic pon...ayh akn terus xpuas ati dgn performance aku smpi aku grad jd dr agk nye...

so...aku amik edu...sejak aku flunk matrik nih...aku keje kuat gak kut kat mktb...effort aku lbh cket la klu compare kt matrik dulu....masa akhir foundation tuh...aku dapat result highest....do i get any kredit 4 dat?absolutely not!yeah...kitowg celebrate tp klu adik aku lulus exam pon celebrate gak...adik2 aku siap dpt hp n everything....

aku da muak....apa pon aku wat aku xpernah good enough utk ayah aku...mak aku xde expectation yg sebegitu....die biasa2 saje....itu baru 3% dr kisah sedih idup aku sbg anak sulung Hj Shahruni...

aku selalu kena marah walaupun salah adik aku....yet,aku still akak yg xbtggjawab...aku lembap...aku xproduktif....aku xpandai amek hati....aku xbijak mengatur....kalau musuh aku nak cari words utk describe kelemahan aku...orang yang die patut jmpe ialah ayah aku...klu ada sesetengah rancangan realiti tuh dicipta utk cungkil bakat terpendam artis muda...ayah aku mmg dilahirkan utk cungkil segala kelemahan aku.....

kalau keluar balik lmbt 15minit....jgn harap akan selamat....even da 22, aku nak kuar pon susah...bawak adik kuar pon...aku yg kena marah...adik aku dating luar rumah sampai polis ronda datang pon....aku kena marah gak....

aku yang buruk....aku je...aku nak beli baju...."Xboleh! leher die terdedah!"
adik aku beli suar pendek....xpakai tudung...ada die kisah?ade die marah depan2 pekedai?ade die malukan?aku yg da 22 thn ni...yg da tau malu ni....kalau ayah kisah sangat apa yg anak2 pakai...nape x sound adik aku?die xpakai tudung..da puas dinasihat tp tetap xpakai...nape?sebab ayah xberkeras pon...ayah xkisah....ayah xpeduli pon da fact dat ayah adalah pengerusi masjid tapi anak perempuan nya xbertudung...ada ayah malu dengan benda tu?anak fail 2 3 subjek walhal mak adalah guru kanan kat sekolah tuh..ada ayah tegur?ada ayah malu?ayah backing lagi ada....jumpe kawan2 mak tuh n bgtau diowang jgn hard sgt pd adik aku juz sbb die anak ckgu....well done ayah....u have a great way of showing dat u luv all ur child fairly n equally!

1 kejayaan bagi aku ialah...bile ayah bangga dengan apa jua aku wat....aku ada cikgu...mak angkat yg sangat bangga dengan aku...tapi bila...bila ayah aku sendiri akan bangga dengan aku....ntah mungkin satu hari nanti teman hidup pilihan aku pon xkan cukup bagus utk ayah....

3 comments:

Anonymous said...

hey..i din noe ur life cud be diz miserable..saba k..aku tau ko tabah.ure such a great fren.its ok if ur dad wat cmtu,one day he will realise...=)

Anonymous said...

Ain,
Bila kita ah besar besar ni kan... Situasi hidup dah jadi berbeza dan cara kita hadapi masalah pun kena berbeza... aku pun dulu ada masalah yg lebih kurang sama dgn ayah aku... tapi sekarang dh ok... aku x tahulah sesuai ke tidak kan cara aku ni... tapi pernah x kau confront secara terbuka dgn your father? maybe kalau masa korang berdua je ke cm dalam kereta ke apa... and really discuss and explain to each other and try to understand one another... kdg2 lelaki and especially seorang ayah and orang yg sudah berumur, mereka perlukan respect and something to soothe their ego... and surprisingly though, parents at this stage of their life crave for their child's attention... mmg susah tapi bila dapat buat, hubungan aku and my father mmg sgt improve... aku belajar mcm mana nak fulfill apa yg dia nak and aku belajar bertolak ansur... sbb kita yg muda ni boleh lagi nak berubah... utk org tua yg dh mmg resmi dia mcm tu, susah kau nak lenturkan... and kita ni darah muda mmg sentiasa nak meledak ledak... kalau kita bersabar, mmg aku yakin hasilnya lumayan... anyways, he is ur one and only father... for the very least, he fed you and provide for you sejak dari kecil.. and im sure for that period of time, mesti ada masanya dia mmg bangga and sgt syg anaknya Ain... maybe dia ni jenis2 ayah yg tough love tu... yg tak bapa nak reti express dkt anak sulung... dia rasa cm janggal kot... huhuhu.... sabar ye... aku doakan...

Anonymous said...

ain..
tkejut gak ak bile baca..xsngka idup ko bgini..nwy,at least he really care bout u n give his full attention in ur life..mybe he cares bout u in term of 'cara die'..n 'cara die' sgt ko xssuai..try to coop with him..if xbrani pn..cb lh dgn mak ko..mgkin ada hikmah dsbaliknye..but frm all those experience..ko dh jd smakin kuat..kuat tuk hadapi hidup ko..sbar je lh..insya'allah 1 ari akn dbukakn pintu hati nye tuk mnerima ko seadaany..wish u al da best gurl..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails