Thursday, June 9

giving up.

susah jadi orang yang jarang dihargai. lagi susah bila kita tersangat peduli tentang itu. entah kenapa aku sukar diberi penghargaan sampai kadang kadang pada umur 25 ni pun aku boleh menitik air mata sebab rasa macam tak dihargai sangat.

tak sabar nak kahwin. nak jadi sebahagian dari keluarga lain. mana tahu di sana aku lebih dihargai. bila F cakap mak dia sayang aku, bila dia cakap dia jeles dengan aku sebab mak dia asyik puji aku, cakap pasal aku, aku jadi sedih. kenapa kadang-kadang orang lain lagi menghargai?

jadi anak sulung susah. kau kena galas tanggungjawab and be awesome on it. nothing less. jadi anak bungsu di mata aku sekarang macam senang. kena jadi adorable and be awesome on it. how could that be fair? sekalipun sama-sama buat benda yang sama, tak semestinya akan dapat kredit yang sama. its not fair. its really not fair.

aku macam desperately nak kan penghargaan, sometimes it becomes pathetic. mungkin aku patut give up je dengan family ni. mungkin aku tak perlu nak bertungkus lumus sangat. besides, siapa yang peduli? aku bukan apa-apa. dan bila aku bersuara sentiasa nya macam mengungkit. tapi bila orang lain bersuara tak pulak cakap mengungkit.

aku dah penat.

al-fatihah buat busu (Halina Aziz) semoga rohnya dicucuri rahmat. betapa hampirnya  kematian dengan kita, entry lepas tentang pemergian ahli keluaga, entry berturut pun berkisar yang sama.

2 comments:

redmerah said...

woo ain..serius nih..sabar yer..talian persaudaraan tu xkan putus..so kite hany perlu menerima..

nurulfarah said...

apepun..bersyukur ain..kiranya kamu msih mempunyai keluarga..im understood.smoga tabah hokey..i no u can

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails