Saturday, October 22

note to parents: protect your investment.

macam mana ntah aku bloghop sana sini tadi, boleh terjumpa lak klip youtube yang budak-budak hingusan kissing tu. takde nya aku nak bagi link eh. alah, kalau korang pernah tengok, pernah lah. kalau tak pernah malas aku nak pernah kan. tak memasal aku dapat saham sekali. alah, yang pompuan tu nangis-nangis peluk laki tu. laki tu cakap kat kawan-kawan dia ,"dia pilih klcc weh, aku bagi pilihan aku ke klcc dia pilih klcc..."

aku dah pernah tertengok dulu. masa tu rasanya aku masih student, belum jadi cikgu lagi. tapi tertengok semula masa dah jadi cikgu ni, lain gila feeling nya. makin meluap aku. tapi tak tau nak meluap kat siapa. kat laki yang muka cam indon band vocalist wannabe yang tolol sangat nak touching pasal pilih klcc tu ke, kat budak pompuan pra-matang yang tak semena-mena je nak gi cium laki tu walaupun tahu dirakam, atau kat makbapak pompuan yang selamba tak hirau pompuan bawah umur macam tu keluar malam ntah dengan sesiapa je (dalam klip tu macam lagi banyak jantan dari betina)

seriously, aku macam nak blame makbapak. ceih, ni kata-kata cikgu. skema betul. tapi betul lah. yang 2 ekor duk bercium tu jahil lagi. senang terpengaruh. dia tengok cerita ada apa dengan cinta, macam best je kissing kat airport sambil public tengok. macam cool je. dia cepat relate sebab aadc indon, serumpun dengan kita. kalau mat salleh jauh sikit nak relate nya. tapi mana makbapak? nape senang-senang bagi anak especially yang pompuan tu keluar without supervision?

ntah lah ek. benda macam ni, aku rasa ada ramai yang buat. cuma mungkin dirakam atau tak tu tak pasti la. tapi klip ni menunjukkan ke-tak-matangan budak-budak dalam klip ni secara berganda-ganda. mana hilang nya malu? tak silap aku pompuan tu kiss dulu. (ntah aku tak sanggup nak tengok sampai hujung buat kali kedua. aku menyampah!) sengal. dah tau, kawan-kawan kera boyfriend dia duk rakam, dia boleh selamba je kan. tak pikir panjang. siap ada taxi driver lagi kat sebelah tu aku nampak. hello, takde rasa malu langsung ke? kat tengah-tengah bandar tau. bukan dalam bilik, bukan dalam hutan bukan celah semak. tengah-tengah bandar tepi jalan besar, kau ingat ni USA ke?

oh, emosi nya aku. tapi aku sangat marah. suka je blame cikgu kalau tak capai prestasi lah apa lah. tapi tu semua dunia je. yang macam ni, yang akhirat punya saham ni, macam mana? anak kan harta. ke kau tak rasa anak tu harta? sebab gaya nya macam tu. kalau harta kan kita jaga elok-elok. anak ni investment kita. invstment untuk hari di mana duit, pangkat, nama dah tak ada erti lagi. so jaga lah investment kau. bagi dia ada rasa malu sikit.

memang tak semua makbapak macam tu. tapi tu lah, kita jadi mak bapak tak payah nak cool cool sangat. biar anak benci kita sebab rules yang kita buat, asalkan anak kita jadi orang. nasib baik lah aku cikgu pendidikan khas. kebarangkalian tu kureng sikit. tapi aku still concern. aku tengok muka-muka semua bayangkan anak murid sendiri.

make sure you know where you children at. amik tau. jangan bagi 100% kebebasan.

rancangan adalah khidmat masyarat dari cikgu nurulain. hahahaha. emo lak aku pepagi buta ni.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails