Monday, October 24

tiba-tiba jadi hotstuff.

semalam aku alami mimpi yang weird nak mampos. even character dalam mimpi tu pon weird. seriously, ntah apa lah bermain dalam otak aku sekarang.

malam tadi aku mimpi, ada rombongan datang rumah aku nak meminang aku. gila tak gila? and dalam mimpi ni memang aku aware yang aku ni tunang orang dan akan berkahwin dalam jangka masa terdekat. tetiba lak jadi hotstuff. the whole family panic gila tengok orang tak dikenali datang secara segerombolan.

aku pun mulanya tak tahu what's going on. tetiba nampak banyak dulang hantaran cantik-cantik turun dari kereta, di bawa oleh orang-orang tak dikenali tadi. semua macam dah gelabah. tanya, adakah nurin nak kena pinang. haruslah deras je dia menggeleng.

tup tup aku nampak wajah someone yang aku kenali. senior from maktab. tapi aku barely know him. adalah chat-chat kat fb tapi face to face communication memang nan ado. sekali, memang sah dia datang nak meminang aku. kelam kabut siot.

ayah aku berpeluh-peluh. macam mana nak jawab ni? aku macam masuk bilik nak tukar baju proper sikit. yelah, takkan lah nak pakai baju kasual tak bertudung ni sambut orang. sekali je ayah cakap dengan aku jangan keluar dari bilik biar ayah setel. aku kena kurung. gila betul kan?

bila keadaan dah setel aku keluar nak jumpa that guy. terserempak ayah dia borak dengan ayah aku. ayah dia tak habis-habis mintak maaf katanya tak tahu menahu aku dah bertunang. aku carik-carik senior aku tu, tapi tak jumpa. yang ada kawan-kawan dia. katanya senior aku tu dah cabut bila dengar aku sebenarnya dah bertunang, nak kahwin. MADNESS!

antara yang aku nampak adalah raja. kelakar ok. senior tu satu maktab dengan aku, apehal lak raja ada sekali? setan pun dah messed up nak kacau mimpi aku. tapi dalam mimpi tu aku macam tak confius pun. aku cakap dengan raja,

" mana dia weh? kau sampai hati raja. kan kau dah tau aku dah bertunang, nak kahwin. nape tak cakap dengan dia?"

"aku tak tau weh. aku ikut je. aku pun tak pernah tau dia ada awek. tiba-tiba sampai depan rumah kau, aku pun terkujat. try pikir positif, dia nak pinang adik kau kut"

boleh? gila betul eh mimpi ni. aku rasa aku berpeluh-peluh. bangun tidur aku macam, oh leganya ini mimpi. pastu terus stalk senior dalam mimpi aku tu. haih, aritu ada awek. ni macam takde status pun? haih, apa-apa lah labu. yang penting semua ni kerja setan je. mainan tido. tak man man betul setan ni buat prank ek.


7 comments:

SyuQ said...

mesti berderau darah kan... hehehe

Nurul K said...

oi oi? sape? haha.

BuDaK cOmOt said...

hahahaahahha tup tup menjadi kenyataan mimpi ko tu....camaner..?mungkin senior ko tu...mungkin org lain yg datang masuk minang...? hehehehehehh

aleensya said...

like..like...like!! I rili wonder who is dat snior? =)

Diana @ BKKC said...

just online..Nway dear, U tagged me for what???

samanosuke_04 said...

hotstuff gila weyh ko, siap brebut2 orang nak pinang.. hehe, best kan mimpi? huhu sebab apa2 pun bleh jadik.. haha

Unknown said...

bebeh! sakit mato den nengok blog ko.. bile tuka neh?

salam aidiladha sayang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails