Monday, July 5

anjingan berkelompok.

hey hey. rutin busy bermula sudah. hari ni aku mula ke sekolah untuk internship selama sebulan. and hari ni jugak mula pulun latihan zapin, petang malam. sebab by the end of this week ada competition anjuran rakan muda. urgh. penat macam hape je aku rasa.

dah lah first day kat sekolah sengal gila. sebab semalam masa dinner dengan F kat ahmas, terserempak lak dengan cikgu lokman, cikgu kaunseling sekolah aku. aku tengah syok-syok tengok mentor sambil tunggu makanan sampai, tetiba ada mamat dengan kopiah lalu depan aku, tersengih sambil angkat-angkat kening. sekali aku perati betul betul, cikgu lokman rupanya.

perkh. macam dah tak ada masa lain nak terserempak dengan dia ek? dah lah esoknya nak gi sekolah, boleh lak malam tu aku terserempak dengan cikgu sekolah masa tengah dating. kalau cikgu pompuan, ok lah lagi, ni geng-geng cikgu laki. adoi lah. memang teruk lah aku kena esok. dan dan masa nampak cikgu lokman tu, terus je aku call awi lantas mengadu domba. alahai. awi pun kata, habis lah aku esok. damn betul!

pagi tadi, aku ke sekolah, lepas jumpa GB, dia suruh kitorang terus ke assembly dulu. aku tengok suasana tenang je. macam tak ada sebarang tanda akan di'anjing'. dalam hati aku, maybe cikgu lokman tak cakap pape kot. ternyata sangkaan aku meleset bila aku gi makan kat kantin dengan awi, tetiba cikgu sheikh boleh lak tanya aku, "kau semalam gi makan kat mana ain?" ceit. masa tu aku dah boleh agak dah hala tuju conversation ni. "erm, ahmas" then soalan selanjutnya memang terus shoot aku " oh, ahmas ye? makan dengan sape tu?" damn! dia dah tau. cis cikgu lokman dah bagitau cikgu sheikh.

conversation selanjutnya adalah berunsurkan anjingan terhadap aku dan mengkantoikan aku. itu baru cikgu sheikh. ada tapis lagi tu. tapi cikgu ridzwan aku tak boleh blah. aku tengah elok je duduk kat dalam library. dia menjengah then dengan tak beragak nya, "oi, dating eh semalam?" suara sikit punya lantang. silap-silap sampai office leh dengar suara dia. haih. aku terpaksa redha je. no way out lah kalau cikgu lelaki sri gading ni dah berpadu tenaga untuk menganjing aku.

bkan habis kat situ, dekat bilik guru aku kena lagi. masa serangan yang ni, ahli lebih ramai, anjingan dilakukan secara berkelompok. perkh, imagine ekspresi muka yang terpaksa aku lakukan. tapi aku abaikan je. walaupun kena anjing dengancikgu sheikh, dengan selamba je aku join makan rambutan dia. memang takde perasaan dah.

overall. first day aku, not so bad lah. takde lah stressing sangat. at least not as stressing as marina's, syada's and marda's. kesian mereka. harap esok menjanjikan sesuatu yang cerah untuk mereka. aku ni kejap lagi ada practice zapin lagi. ni pun tengah bergolek sambil rest jap before gi practice. dah lama sangat aku tak masuk apa-apa competition zapin. dah berkerak dah. im not hoping for much pun for this competition. dapat masuk ni pun aku dah happy. cuma at least before aku keluar, aku dapat buat something yang aku suka, yang dah lama aku tak buat.

update aku mungkin akan jadi daily update yang bosan. so for those who read this blog, bare with my writting eh? adios.

p/s: so happy that ad dapat HSI,jb. yeah! boleh selalu jumpa ad. :)

2 comments:

FuAd AhMaD said...

gud luck ain weekend nih!!
neway sape F??
jeng3x~

cik nurulain said...

ceih. sempat lagi nak gosip tuh.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails