Thursday, July 15

bila rindu.

percayalah.

aku ada seribu satu benda yang tak lepas kat benak aku. terlalu banyak. cuma nya aku tak punya masa.
hari hari yang aku lalui kebelakangan ni sungguh meletihkan. bermula dari sibuk dengan tarian hari tu, sampailah ke rutin sebagai cikgu praktikal.

terlalu banyak benda yang pending dalam benak aku ni sampai rasa tercungap-cungap. antara tak tahu nak luahkan pada siapa dengan tak tahu bila nak diluahkan sebab tak ada masa langsung. bayang kan lah the only time eku online adalah kat sekolah. balik sekolah, bag laptop memang tak bersentuh. esok pagi, pikul lagi ke sekolah. itu je lah rutin sebuah laptop aku.

penat yang aku alami teramat kronik sampai baru-baru ni aku meraban masa ajar amar membaca. ntah apa aku merepek sebut buah-buahan padahal dalam buku baca dia tu takde langsung word buah-buahan.

kepenatan ni bertambah tak ada noktah bila aku tak balik rumah. aku tak tahu ayah aku bagi aku makan apa, tapi kalau tak balik rumah 2 minggu rasa macam tak keruan. padahal masa cuti hari tu then ada problem and gado sikit dengan ayah, bukan main bertekad lagi taknak balik rumah sekurang-kurang nya sebulan. ni baru je 2 minggu.

but then balik rumah pun, bukan ada sesiapa. si kecik tu kat kedah. mak pun dah makin kerap call and mesej aku. aku rasa dia sunyi. rumah tu dah kosong. dia takde kawan nak gossip. gossip dengan ayah tak begitu enak. kesian sangat aku tengok mak. aku rasa dia rindu anak-anak dia.

nurin pun macam tak best. biasalah dia tak pernah duduk hostel. dia belum boleh adapt dengan segala kepenatan kat hostel. walaupun before dia masuk hari tu aku tak abis-abis duk nganjing and takutkan dia pasal life kat hostel, but then bila aku call and dengar dia nangis, aku jadi sayu hati gila. aku paham. sebab rutin aku sendiri dah cukup penat. bayangkan dia, setiap hari WAJIB turun riadah 5.30-7.00 then malam nya ada prep sampai kul 10. memang exhausted.

kelakar tak kalau aku cakap aku rindu kat dia. kat rumah aku memang 24/7 gaduh dengan dia. bila gaduh main ungkit-ungkit bagai. lepas tu, kalau kat rumah, bila aku bercerita dia selalu buat dang and tanak dengar. bila dia cerita pun aku tak pernah take serious. masing-masing wat perangai ignorance. tapi bila dah jauh, aku macam concern gila. even through phone je pun. tapi memang concern. dia pun sama gak. boleh lah dengar masalah aku and bagi pendapat. its a comforting feeling. its obvious for us, distance makes heart grew fonder.

dah lah. malas nak touching lagi. karang nangis. macam kelakar pula jika menangis teringatkan adik sendiri. anyway, this weekends kami akan ke kedah melawat nurin. bagus lah. :)

 k lah. aku nak gi makan durian kat bilek marda. aku ni macam nak menempah maut sebab hasil pemakanan durian semalam, badan aku agak panas hari ni. haih. kalah dengan durian rupanya aku ni.

1 comment:

velasrizal said...

wah aku dh lama x mkn doyan.. mana nk cari..

Ben Nyah Pesaing Ben Ashaari ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails