Friday, July 2

the returns.


fuh. its been a week. macam tak percaya sudah seminggu tanpa broadband, tanpa laptop. tak sangka aku mampu melakukannya. chaiyok lah ain. ok lah. walaupun maybe orang lain tak rindukan blog aku, tapi aku sendiri rindukan blog aku. masa tak ada laptop and tak boleh nak online hari tu, baru lah aku realise betapa aku ni bergantung sangat dengan lappy and broadband aku.

sekarang laptop aku dah elok balik. and its official. segala data aku dah tak boleh nak recover balik. so now, lappy aku tu kosong sekosong-kosongnya. sepertinya baru pindah ke rumah baru and bila menjerit macam bergema sebab tak ada barang. eh? merepek apa ni? anyway, aku dah mula meredhai kehilangan segala pics, songs aku yang aku teramat sayang. biarlah ia pergi dengan aman.

im going to shah alam tommorow. hantar faiz daftar degree. mesti pelik sebab tiba-tiba si nurin tu tak ada. and yeah, nurin pun dah selamat mendaftar di kolej kejururawatan alor setar, kedah. so basically rumah aku ni kosong lah tak ada orang. mesti mak ayah aku sunyi je. takpelah. biarlah mak ayah aku berdikari. selama ni asyik bergantung kat kitorang je. hahaha.

sebab esok nak gi shah alam, harini aku balik jb. tapi aku tak drive sebab esok dari kl ayah terus drop aku kat bp. tak payah lah aku nak berpatah balik berkali-kali. im taking bus to jb. fuh, lama gila tak naik bas. tadi aku naik bas setelah dah berapa tahun tak naik bas. aku cuak gak. bukan apa, dulu masa zaman tak ada kereta, kalau aku balik jb naik bas mesti ramai 'tourist'. bangla mari, indon mari, vietnam mari, kesimpulan nya bervariasi gila lah pemandangan dalam bas tersebut. tidak dilupakan juga bau. fuh. menyegat tak hengat!

tadi pun aku macam cuak-cuak gak. jangan lah kena duduk sebelah 'tourist'. nasib baik duduk sebelah perempuan. umur macam baya-baya aku gak kut. 20 something. study lagi kut. dia call someone. im guessing, she's calling her boyfriend. then aku dengar dia cakap, " perempuan lah. betul. tak caya sudah" hahahaha. senyum je aku dengar.

bukan apa, teringat zaman bodoh, jahiliah dan waktu itu masih bersama dengan boyfriend yang bodoh jahiliah jua (opsss!) bila aku naik bas je mesti dia tanya aku duduk sebelah siapa. apa lah penting sangat info tu. aku tak tahu lah kalau within 2 hours journey people can fall in love. maybe other person can but definitely not me. apa kejadah nya ntah.

eventually aku tiba di jb dengan selamat. there's so many things next week. internship dah start, and zapin competition too. rutin aku akan jadi semakin memenatkan. wish me luck in everything. toodles!

1 comment:

Cik Puan Syeeda said...

haha. kelakar la bila awk ckp ade ke org jatuh cinta dlm masa 2 jam..hehe mna le tau kot2 cinta pandang pertama.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails