Saturday, May 14

bla bla bla, student talks AGAIN.

jam menunjukkan pukul 1.19 pagi. aku menonton episod glee yang aku tertinggal selasa lepas sebab hari tu aku tengok asmara. heh, pavarotti dah mati. bukan main smart attire berkabung si kurt. apa kaitan ntah? haha. mata masih takmau lelap berkemungkinan sebab petang tadi dah banyak tidur. syima dah selamat beradu. petang tadi dia teman cikgu sekolah dia shopping baju untuk hari guru. so unlike me, she's lack sleep.

tadi, masa blogger tak function sepertinya banyak benda nak cerita. biasa lah tu. time tak ada baru gedik nak cerita itu ini. time ada, langsung tak endah. esok aku bawak budak aku tarian lagi. untuk daerah pulak. yang hari tu zon punya. walaupun bukan pertandingan, penat nya ngalahkan pertandingan. habis lenguh kaki aku. kat maktab dulu ada lah marina untuk urutkan kaki. sekarang? yang ado.

aku tukar lagu in less than 2 weeks. i know that seems ambitious. yeah ambitious for students aku yang amatur. tapi ntah lah. dulu masa awal kak syidah suruh aku train budak-budak tu menari, i did it for ME. myself. sebab aku suka benda tu and benda tu buat aku enjoy. sebab aku memang minat menari rasanya since sekolah lagi.

tapi, along the journey, aku mula realise, its not about me anymore. its all about my students. at first aku fikir nak kekalkan lagu lama je. in less than 2 weeks beb, what could i possibly prepare? but then lepas hari kedua lepas persembahan zon tu, aku mula perasan budak-budak ni dah bosan dengan formasi tarian yang lama. terlalu mudah mungkin? dah tak mencabar lagi mungkin.

lama gak aku berkira-kira sama ada nak tukar atau tidak. tapi in the end aku decide untuk ubah lagu and formasi tarian. aku fikir, biar lah kalau tarian tu tak perfect sangat pun, at least student aku dapat belajar something new, and aku dapat tambah cabaran pada diorang. kalau diorang manage to pull it out, alhamdulillah. kalau tak dapat pun takpe, its a lesson learnt.

 buat apa lah aku nak puas kan hati orang lain macam guru besar ke ppd ke siapa-siapa yang menonton. orang lain dah ada segalanya tapi students aku? for once aku nak bagi something kat diorang supaya diorang dapat rasa diorang adalah a part of something.

up to tengah hari tadi, tarian diorang still tak convincing bagi aku. or is it just me? mungkin aku letak expectation tinggi sangat lepas diorang perform zon hari tu. aku expect diorang to be better. padahal aku tak perasan yang diorang memang dah better sangat. seriously.

esok, adalah harinya. lepas ni mungkin dah tak ada aku terjerit-jerit bagai nak terkeluar anak tekak walhal diorang tak dengar langsung. lepas ni, tak ada lagi zuriani mengadu sakit kaki dengan aku, atau intan yang mengadu qimie buat tak sama and serentak dengan yang lain. haha. sweet times.

ive done my best. aku bangga dengan apa yang aku dah buat. hopefully semua nya ok esok. :) good luck guys. cikgu sayang korang semua, asalkan korang tak buat cikgu gila. hahaha.




p/s: kelmarin hari jururawat. selamat hari jururawat pada nurse kecik. sanggup dia call aku semata-mata untuk wish dia. isnin nanti kau tak wish aku siap ah kau nurin.


p/s/s: i might bore people with students talks. but hey, im a teacher. what else should i pour about right?

1 comment:

FuAd AhMaD said...

sronok rr ajar student menari..ko ajar diorg tarian pe lak??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails