Monday, May 9

currently.

sekarang baru aku faham kenapa orang yang dah kerja jarang online. like seriously. penat gila. aku ni kerja separuh hari. tapi otak aku penat gila. balik kadang tu lambat siapkan kerja yang terbengkalai sebab aku sangat pasti kat rumah aku langsung tak boleh menghadap apa-apa.

hidup makin penat tapi duit makin sikit. compare masa belajar. and for the first time ever, aku pikir 2juta kali sebelum beli handbag harga 35 hengget. kedewasaan buat kita mempertimbang banyak benda. dan happiness tidak lagi dikecapi dengan menghadiahkan diri sendiri dengan baju baru, handbag baru kasut baru. tapi happiness adalah bila dapat give something to others specifically family.

aku tak taulah orang lain macam mana. tapi hampir setiap hari aku fikir pasal duit. teruk kan? tapi yes. memang setiap hari. but then at one point aku akan teringat kata-kata ayah, "money is not everything" aku selalu sambut dengan "but everything is money" ayah!

walaupun aku suka betah ayah, tapi deep down inside benda tu betul. walaupun duit kita sikit, kalau berkat rezekinya mesti cukup je. ntah lah. aku macam dah give up nak mengharap pada tuisyen. kat muar ni macam tak berapa sangat lah. maybe sosioekonomi sini rendah dari jb and batu pahat kut.

anyway, did i mention yang budak tarian aku kena perform masa karnival ko-akademik peringkat daerah lak? yeah, cuma persembahan je kan. but then kalau persembahan tu sucks mesti dia tak invite untuk daerah lak kan? seriously aku rasa puas. at least i achieve something within 4 months ni. :)

bahana nya, dengan cikgu-cikgu skali sakit kaki, penat and lenguh-lenguh badan. mana tak nya? cikgu yang lagi lebih menari. tadi aku ambik baju kat tailor, then aku test macam besar baju nya. anak makcik maria tu cakap badan aku memang nampak susut pun. ah, bidaah je tu. tapi sebab aku berketuntang baju aku besar, die check balik ukuran and dia ukur present measurement aku. yeah, pinggang kurang 2 inci.

"eh pinggang kurang 2 inci ni. susah hati ke kerja? ke ikat perut?"

"alah kak. pinggang je tu. bontot mesti sama je"

5 saat lepas tu.

"erm, aah bontot ukuran sama."

cis sungguh bontot aku ni. mana la tak nampak hideous. pinggang making kecik. bontot kekal. hadui lah. boleh tak korang ni berkadar terus sikit? aku serik betul nak buat baju kurung moden ni. buruk benor rupa aku memakai nya. apesal tengok orang lain pakai lawa je? dah lah, memang aku kena stick pada old skool je kut sebab aku rasa aku pakai baju kurung lagi gorgeous. haha. gorgeous la sangattttt.

malam ni kena tinggal lagi. ustazah nak gi ngajar bahasa arab. sob sob sob. menonton juvana sorang-sorang lah aku malam ni. :'(

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails