Tuesday, April 26

blues hari selasa.

harini hari selasa. malam ni ada asmara. ok, itu memang antara benda yang aku boleh kaitkan dengan hari selasa, how lame. eh, tapi kalau kat astro selasa ada GLEE kan? anyway, pagi aku adalah sedikit lemau sebab 3 masa sains dengan 6B. 3 masa adalah sangatlah dead end bagi aku sebab 3 masa tu sangat lama di alam sekolah rendah. kau boleh bayang tak attention span budak sebenarnya maksimum pun 30minit je. ni 3 kali ganda banyak nya dia kena ngadap aku. pastilah diorang bosan, bila diorang bosan, aku pun bosan.

plus diorang ni masih dalam 'cikgu praktikal fever'. cikgu sayang diorang dah tak ada. tinggal cikgu tak sayang je. naik lemak seseko. kena marah sikit pandai, "taknak cikgu ain. nak cikgu ...." menyampah ok! haha. emo tetiba. macam lah aku tak pernah merasa stage jadi cikgu praktikal yang disayangi tu. pernah ke? tak ada sangat kut. budak memang tak berapa suka aku. hahaha.

as usual lepas rehat terus trainning tarian non-stop sampai balik. penat gila budak-budak tu. siapa suruh buat tak betul? kan aku dah dera. lagi lak tinggal aku sorang cikgu eza, cikgu shidah dengan cikgu su kau gi beli baju tarian. tinggal lah korang dengan singa betina lapar ni. aku anggap diri aku ni teror. sebab tak payah dengar apa aku cakap pun budak dah boleh tak suka aku. haha. nasib lah kau budak dapat cikgu tekanan perasaan ni.

dah lah ada drama. boleh lak sorang budak ni taknak datang masa hari persembahan. sibuk nak gi kenduri kahwin akak sepupu dia. mak dia tak kisah pun. adui lah. malas aku nak pikir. dah lah sabtu ni persembahan. esok kalau confirm dia taknak gak, esok dari pagi sampai balik lah aku latih replacement. biar budak tu yang pengsan. haha.

harini kul 3 baru aku balik rumah. siapkan apa yang patut. lesson note banyak terbengkalai. karang kalau dah bertangguh lama sangat menimbun lak. tu lah. menari je kerja nya tak ingat dunia sampai lesson note pun terbengkalai.

sampai je rumah aku tengok bibik tuan rumah aku tengah menebas semak sebelah rumah aku. gila lah melayu! dah clear. aku borak-borak sikit dengan bibik tu pastu terus masuk rumah. bibik tu siap tanam lada dengan pucuk ubi kat tanah yang dah lapang tu. boleh lah daku menuai hasil nya. haha tetiba lak.

balik tu aku mandi terusss sembahyang. lepas tu siap second trip basuh baju. perkh, bekerja keras mesin ni untuk aku walhal baru beli semalam aku dah lenjan dia cukup-cukup. syima sekali pun tak guna lagi mesin ni. nasib lah. baju aku banyak gila ni tak basuh. haha.

lepas dah biar mesin berkhidmat untuk aku, aku goreng sosej cheese, makan cicah dengan sos thai life sambil menonton nur kasih yang diikuti dengan ulangan melodi. lepas tu hirup nescafe. perkh! siap minum petang bagai. santai sungguh kehidupan ku. teeet!!!!!!!!!!!!baju dah siap pusing. sekarang kena bilas pula. aduilah. lupa lak mesin ni manual! tak berapa nak santai lah macam ni.

p/s: entry dimatikan secara serma merta sebab penulis nak pegi buang sampah dimana kena pakai tudung, masuk kereta drive lebih kurang 800m. oi, rumah kampung bhai. mana ada lori datang depan rumah kutip sampah.

1 comment:

Eichikatsu said...

apa lg,kasi karate dorg sorg...ngada nk pilih² cegu lak..ha³

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails