Thursday, April 7

hidup vs duit.

lama dah aku tak jenguk hidup orang lain. sebab sibuk kan hidup sendiri.
wah, hidup masing-masing dah berkembang. :)

ada yang dah ada anak, ada yang dah kahwin, ada yang dah sambung master. ada yang dah pegang jawatan tinggi. hidup semua orang baik-baik je nampak nya.

hidup aku? boleh lah. aku bersyukur dengan apa yang aku ada. aku dah mula dapat banyak kerja dan tugas khas. rasa macam menimbun gak. tapi, better lah kut dari sekolah lain.

aku happy mengajar sekarang. paling aku excited bila nak mengajar 1B. walaupun aku selalu complain masuk kelas diorang tu memenatkan, the fact is i enjoyed myself teaching that class. macam banyak benda aku boleh ajar dan tunjuk kat diorang sebab diorang still fresh lagi.

mengajar budak istimewa ni tak sama macam kau ajar budak normal. bila kau ajar budak normal, kau memang akan tumpu pada exam. in my case, aku memang abaikan peperiksaan. silibus pun tak berapa ikut. sebab silibus diorang ni still ikut arus perdana.

anyways, member-member ada yang dah dapat gaji. sonok lah berenjoy diorang tu. aku belum lagi. tapi once dapat, banyak betul nak diagih sana sini. pikir-pikir nak bayar itu ini, memang tak cukup gaji aku. maybe aku akan ajar tuisyen kot.

yelah, aku pun dah nak kahwin. mana kan nak bayar bil bayar rumah, nak simpan untuk kahwin lagi. takkan lah bodo bodo nak pakai duit mak ayah aku. so kena gak lah menyimpan sikit-sikit. tapi tu lah kan, sekarang ni pun aku lepak gila tidur awal. macam mana lah kalau ajar tuisyen kan? ntah lah. doa yang terbaik jela.

ni pun sekarang mata aku berat semacam je rasa. maybe sebab petang tadi aku tak tidur langsung kut. k lah chow dulu~

2 comments:

eiela said...

enjoy mengajar..satu tanggungjawab tuh.

Latest Entri :
Biasiswa Tak Cukup, Sedikit Sangat

isma said...

u ngajar sekolah khas?weeee syiok!!I respect teacher yang ajar special kids.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails