Friday, April 22

lovey-dovey type.

bila aku tengok member-member aku yang dah kawin seriously aku terbayang, macam mana keadaan aku. orang cakap, laki suka pompuan manja. manja oh-kay, bukan gedik. tapi aku rasa aku kureng menepati ciri-ciri tu. aku selalu bitter. kalaupun aku tak bitter nada aku selalu tegas. aku tak tau lah adakah sebab aku tak dibesarkan dalam keluarga yang lovey-dovey ke apa, tapi benda ni tak menjadi masalah pulak pada adik-adik aku.

kadang tu aku rasa kesian kat F. kesian dengan dia sebab dapat orang kurang manja macam aku ni. aku cakap kurang sebab mustahil lah takde gene tu langsung kan? but that's not the worst part yet. aku lebih risaukan macam mana kalau aku dah ada anak. its not like aku tak suka budak. tapi as usual, aku tend to be tegas. aku menyampah dengan budak mengada-ngada. aku malas nak letak effort untuk pujuk budak. pada aku, aku dah try pujuk sekali dua, kau taknak SUDAH!

teruk. memang pun. sucks gila attitude macam ni. kadang tu aku ada agah-agah budak kecik tapi lepas tu aku rasa macam awkward gila sambil dalam hati terdetik, "seriously ain?" macam tak berapa sesuai je untuk aku bersikap penyayang terhadap budak kecik.

so, aku memang selalu terfikir, apa akan jadi kalau aku dah ada anak. its not like aku takkan sayang anak aku. tapi cara aku lain. adakah aku akan kekal bitter atau naluri keibuan nanti slowly akan datang dan aku takkan lagi rasa awkward nak agah-agah budak or pujuk dia. macam kesian je kat anak aku nanti kalau aku ni bitter. mesti dia kurang kasih sayang. mesti dia akan membesar menjadi seseorang seperti aku. eh, that doesn't sound bad pun kan? haha.

anyway, i hope things turn well. kalau perlu, aku berharap part penyayang or lovey-dovey tu dia amik trait ayah dia. ayah dia memang lah kan. manja sangat. tak paham macam mana anak sulung boleh turns out manja camtu. ceh, aku ni nak pertikai lak? aku yang hati kering nak query trait orang lak. haha.

3 comments:

ween said...

no worries, it will comes naturally once u become a mommy. anak org lain mmg kita rasa x heran tp bila darah daging sendiri otomatik akan rasa syg.

i dulu xheran dgn baby, perhaps bcos i'm the youngest. pelik dgn friends yg geram bila tgk babies.

but now I dah mula suka babies sejak ada anak buah! :D

nadia sallehudin said...

kak ain, nanti da kawen and ada anak, mesti jd penyayang la tuh. jgn risau la kak ain.hoho

samanosuke_04 said...

hehe, rasanye kalo takde sifat manja atau pelembut tue bukan masalah.. siyes, sebab tuelaa kite kawen, bila perlu manjakan dan pujuk anak, tue keje bini.. tapi bila nak tegas dan disiplinkan anak untuk semayang ke apa.. mase tue turn ko laa plak ajar anak.. haha.. siyes.. no probs :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails