Wednesday, April 20

feelingless.

mode harini adalah bosan dan takde perasaan. pagi tadi aku terpaksa tinggal kat sekolah sebab ada taklimat kat PPD. yang menyedihkan nya adalah, taklimat tu kul 2 petang. diorang pagi-pagi lagi dah gi melaka ada lawatan. sekolah macam kena langgar geroda. bosan nak mampos tau tak?

yang tak boleh blah nya lagi, harini hari rabu so kena pakai baju pengakap. memang bawak ke petang la gamaknya pakai baju pengakap nih. kul 1 aku terus chow balik rumah supaya boleh solat kat rumah. bukan tak boleh singgah sembahyang mana-mana. selalu pun kalau ada meeting kat sekolah lain aku memang sembahyang kat petronas atau sembahyang kat sekolah. tapi sebab pakai baju pengakap macam leceh gila.

before balik rumah aku siap beli asam lagi takut taklimat tu ngantuk. tup tup sampai PPD kena duduk depan. hampesh. lagi sakit hati hati tujuan panggil kitorang tu semata-mata nak suruh buat kaji selidik kaunseling and personaliti. perkh, menyirap. pasal ni je aku tak dapat ikut gi jalan ke melaka? pasal ni je aku melangut kat sekolah tadi sebab semua cikgu and student gi melaka? argh!

dah lah aku duduk depan dengan syima. contact lense aku ni masa ni lah dia nak buat perangai. rasa macam nak terkeluar biji mata aku. walhal aku da buka kejap tadi. dah rinse and then rendam kejap. urgh. yang kaunselor ni lak, mentang-mentang aku pakai name tag asek nak mention nama aku je. dah la aku kejap kejap menguap. kantoi!

alahai. bosan nya harini. malam nanti si syima nak gi ajar bahasa arab kat sekolah. terpisat-pisat lah aku sorang kat rumah. TV pun malam ni takde cerita best. kan best kalau dekat dengan F. boleh ajak dia gi melantak mana-mana. time time busy ni lah aku rindu kat dia. dunia pekerjaan ni selain stress, sungguh membosankan. kawan-kawan semua jauh.

aku rindu zaman kat bp. masa makin nak grad haritu, kerap aku dan rakan-rakan berpeleseran. kalau tak terbengkalai kat rumah syada and kak leha, mesti aku ikut muzamir, nasyrul, riyan , marina, nurul, awi marda berpeleseran pastu balik hostel lambat buat muka toya depan pak guard. good old times.

mungkin junior aku kat maktab tu sekarang ada yang berperasaan tak sabar nak keluar tak sabar nak kerja. hakikat yang diorang tak sedar ialah, suatu hari nanti, diorang akan wish, diorang masih belajar. betul lah orang cakap tekanan kerja dengan tekanan belajar lain sangat. hurm.

harap perasaan ni sementara je. takkan lah baru 3 bulan kerja dah bosan? dah burn out? melampau sangat tu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails