Thursday, April 21

perut oh perut.

ada apa dengan hari ni? ok. blog ni serious shit dah jadi macam diari. lantak kan. lagipun takde perkara berfaedah lain aku nak buat. adeh. tunggu lah aku pasang astro nanti. leh layan criminal minds dengan CSI sampai lebam. kahkahkah. ada hati tu? berapa lah tu nak bayar bulan-bulan.

harini praktis zapin tetap on. aku dah kurang penat. aku dah ada trick untuk minimise kan kepenatan. haha. tapi si zuraini dah start rasa penat kaki. welcome to zapin. kalau buat betul-betul step nya, memang kaki ahkak menderita you!

arini balik awal. bukan lah awal dari masa persekolahan yang standard. tapi awal dari biasa. biasa aku stay kat sekolah sampai kul 2 lebih settle kan lesson note esok. pasal kalau kat rumah haram lah aku nak ngadap lesson note ni. pagi lak memang tak sempat sebab biasa pagi, enjin aku lambat panas. haha.

harini belezup balik sebab nak beli nasik kat depan umah sewa aku tu. ntah kenapa terbayang-bayang. walhal baru sekali je aku beli makan kat situ, masa syima gi camping dulu. dengan keazaman yang tinggi, aku ikut jalan paling dekat untuk balik rumah hanya untuk dikecewakan sebab sampai je gerai makcik tu tak bukak.

gila kekecewaan aku tak dapat digambar. aku memang naaakkk makan nasik gak. pagi tadi aku makan nasi lemak daun pisang je. tu pun pau kak fizah punya. aku meneruskan perjalanan ke bukit pasir. usha sebelah gerai rojak tu macam ada jual nasi campur je.

usha punya usha, banyak asam pedas lah pulak. aku ni dah la tak berapa kalau asam pedas. ada satu lauk je macam boleh pergi sikit. masak lemak ikan patin. ah, boleh lah. lepas tu amik pucuk ubi dengan sambal, telur masin separuh. ha kau ni baru betul mentekedarah. RM5.60. mahal ke ha? ntah aku pun tak tau. tak boleh recall bila kali terakhir beli nasik campur.

balik rumah tanpa berlengah terus mandi and sembahyang. kalau nak berdondang dendang merehatkan diri kena solat dulu baru tenang. nak solat kena mandi dulu. itu lah dia. lepas je siap sembahyang terus set up tempat baik punya depan TV. elok je aku siap set up tempat syima pun balik bawak rojak.

mula tu sebab syima ada, aku dah ketepikan nasi sikit untuk dia. sekali tengok dia makan rojak terus aku khatamkan nasik tu semua. haha. puas hati aku. puas tak puas la kan? sekarang perut aku dah rasa tak sedap dah. macam nak terjeluak pun ada.dia macam bergaduh je dalam perut ni ha. 

syima leh masak sotong lak malam ni. cis potong betul lah perut aku ni! melepas nak balun sotong. haish!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails