Monday, August 10

benci lelaki itu.

baru lepas sembahyang. nanges lagi kat tikar sembahyang.rutin kut.
cuma kali ni lagi sebak lah. sebab, aku rasa tak ada sape boleh bantu aku selain Dia.
sebab aku sendiri tak tahu ape perasaan aku. sumpah! aku tak pasti.
sedih la macam ni. serabut. aku cuma nak lapang hati je buat masa ni.
nak tenang. nak gembira. nak bahagia.

aku bergantung sangat kat dia dulu.
so bila hilang tu, terasa sangat. bayangkan lah macam mana aku boleh bergantung dengan orang yang jauh dengan aku. huh, memang gila.

jadi sejak dari tu, aku taknak bergantung dengan sesiapa. senang cite aku tak rapat dengan sesiapa. bukan lelaki je. even kawan perempuan. aku keep distance. even dengan best friend aku. aku rasa aku hurt dia gila-gila. aku kejam kat dia. aku tak adil pada dia. tapi fikiran singkat aku ni yang fikir, bagus kalau tak rapat dengan sape-sape. supaya kalau orang tu hilang pun aku tak terasa sangat. aku tak terluka sangat. not much damage.

betul ke apa yang aku fikir tu? sekarang aku keliru. sebab tu aku asyik mengadu kat Tuhan. sebab aku tak tau apa aku nak. aku pun tak tau apa yang aku perlu. aku mintak kat Tuhan, tunjukkan jalan kepada keinginan aku. lapangkan perasaan aku. berikan aku yang terbaik, yang aku perlu. sebab aku tak ada jawapan untuk semua itu. perasaan aku berselirat.sekejap nak itu, sekejap nak ini.

aku memaki pada laki itu yang wat aku ada perasaan macam ni. i used to be the girl who luv herself. confident with her own skin. memang aku tak cantik. memang aku bukan minah atlit. and banyak lagi benda yang kurang pada aku. tapi aku sentiasa positif. aku selalu pikir, tak cantik tak ape, jangan selekeh. tak cantik takpe, asalkan stylo. tak pandai sukan tak ape, terajui bidang lain. macam-macam lah aku pikir untuk positifkan minda. aku optimistik. for me, every cloud has a silver lining.

but it was then. now? not anymore. looking in the mirror, i dun see that girl anymore. she's gone. and her confidence gone too. apalah yang tinggal pada pompuan tak cantik macam aku ni kalau keyakinan diri pun dah hilang?aku benci laki tu. aku bukan saja hilang keyakinan diri. aku da jadi manusia yang penuh hatred. dulu aku tak macam ni.

tapi aku harap ini berubah. aku tak boleh putar masa. aku pun tak hingin dia lagi. cuma...

aku nak diri aku yang dulu. yang berkeyakinan terhadap diri sendiri. yang gembira dengan perkara yang terpaling kecil sekali. yang nampak macam jahat tapi hati tu sebenarnya baik, tak ada dendam, tak ada benci.

buat masa sekarang ni, aku perempuan yang rasa rendah diri, yang susah nak gembira, yang nampak macam baik, sopan santun berpekerti mulia, tapi hati ada dendam. hati ada kebencian.

i want the old me.

1 comment:

yada said...

entri ko yg ni wat aku jd sgt sebak...i cannot help it but rs tkilan sgt2...rs tkilan yg xleh pon aku describe ngn kata2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails