Thursday, August 6

ulangtahun.

23 tahun 1 hari.

umur dah semakin meningkat. apa perubahan? dah banyak aku alami. baru-baru ni jadi perkara besar dalam hidup aku. patut nya aku dah banyak belajar dan semakin matang.
pandangan aku patut jadi lebih positif dan optimistik.sebab? aku sepatutnya dah matang. susah jadi dewasa ni. selalu kena behave. bosan juga kadang-kadang. tapi aku rasa, aku ni belum matang lagi. akak sulung antara 4 beradik, yet aku rasa adik-adik aku lagi matang. jadi cikgu sekolah rendah and masa praktikum ni kena tackle budak tahap 1, lagi la membuat aku jadi tak matang.

tapi kan, aku suka the fact that aku akan jadi cikgu sekolah rendah. why? its fun. really. even pada hari aku banyak lesson plan nak kena prepare, tapi bila masuk kelas, aku sangat happy. students sangat menghiburkan bagi aku. sama ada enthusiasm diorang terhadap lesson. atau pun enthusiasm diorang terhadap aku. both are funny!

tak lama lagi akan habis praktikum. mesti aku sedih gila. nak tinggalkan students. especially, aisyah dengan syamim yang macam terlebih makan ubat. haha. sedih nya. aku belum fully recovered lagi. masih dalam proses untuk heal. bersyukur sebab ada segala-galanya yang boleh bantu aku. family, kawan-kawan, students.

ulangtahun aku. aku tak minta untuk panjang umur. aku cuma harap aku dapat manfaat kan sebaiknya hayat yang Tuhan berikan. sentiasa buat perkara baik pada orang. jadi hamba yang baik di muka bumi ni. sebab hidup lama pun tak guna kalau asyik buat jahat. hidup lama pun tak guna kalau tak bahagia. biar lah ia singkat tapi manis.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails