Sunday, July 5

jalan ini.

aku menyelusuri jalan ini lagi.
perlahan.
berhati hati.
langkah ku henti.

aku tunduk.
aku mengutip serpihan kenangan.
serpihan manis.
serpihan pahit.
serpihan yang buat aku kenal dia.
serpihan yang buat aku kenal cinta.

kurangkul semuanya.
kupeluk erat.
kutabur ia ke udara.
bak titis titis hujan.
serpihan itu membasahi aku.
aku nikmati ia.
walau ia tinggal sejarah.
serpihan manis jatuh di telapak tanganku.
senyum terukir.
masih indah.

sejenak air mata ku titis kan.
pantas ku seka ia.
air mata kerinduan.
namun aku senyum kembali.
tinggal sejarah.
namun aku bahagia.
kerna
aku pernah merasa.
manis nya ia.
senyum lagi.
air mata yang ku seka telah berhenti.

ntah esok, ntah lusa.
aku akan selusuri jalan ini lagi.
tak mengapa.
aku dah biasa.

2 comments:

nurul said...

awk karang poem ni? best! i lyke =)

cik nurulain said...

yup.
nurul faham?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails