Thursday, July 2

2 kreatif yang 'kreatif'

practical wat fikiran aku teralih seketika. bukan tak fikir langsung tentang itu. cuma teralih sikit. setiap hari pun asyik nak cakap pasal sekolah. memang banyak yang menarik. yelah, aku memang suka bab-bab mengkaji manusia ni. dan di sekolah, setiap hari ada situasi baru kan. seronok lah walaupun kacau bilau sikit sebab semua nya tak confirm lagi termasuklah time table. jangan di pindah semula ke sesi pagi, sudah lah. macam dah seronok pula di sesi petang.

tak tahan betul dengan student cilik aku. walaupun rasa kelakar gila and tak tahan nak ketawa pun, aku control kan aje. kena lah serius kan. bongok gila. tadi masa ajar kelas 2 kreatif. masa stage reflection of ideas, before nak end class, cikgu suppose to wrap up lah apa yang dah di ajar. kena tanya student apa yang diorang dah pelajari pada hari tersebut. so, macam teks yang dah biasa aku keluarkan, aku pun tanya kat student aku

" ok class, can you tell me what do you learnt just now?"

dan sekonyong-konyong itu student aku beramai-ramai jawab dengan serentak..

"science......."

yarabbi.tak ada perasaan betul muka diorang jawab macam tuh.memang la belajar sains. dah masa sains. yang aku maksudkan topik apa yang diorang belajar. syada dah gelak sakan je kat tepi tu sebab kali ni pair teaching. mangkuk betul lah. aku pun terasa nak gelak guling-guling tengok gaya diorang jawab dengan penuh confident. tak pelah. lagipun diorang sebenarnya student syada. aku ajar sebab Dr Tay nak observe pair teaching.hadui budak-budak ni. pecah perut aku dibuat nya tau.

2 comments:

ada m0khtar said...

aku pnh ajar pj drjh 5.. gimnastik berirama, gerak edar..
ms conclusion tnya pa yg diorg dh bljr 2day.. dak2 2 jwb...'melenguhkan kaki & tangan cigu'

cik nurulain said...

bongek tul bdk2 nih tau...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails