Tuesday, July 21

kekuatan.

aku dah tak macam dulu. dulu tak dulu sangat lah. hari tu, rajin aku meluah di sini. tentang apa aku rasa. ni aku dah makin malas. tipu lah kalau aku kata kan aku jadi jarang menulis sebab aku sibuk. sebab hakikat nya aku memang sentiasa sibuk. kerja memang tak putus-putus. tapi tak menghalang aku untuk meluah pun.

dan tak juga sebab aku dah tak rasa apa-apa. aku masih merasa. apa yang aku patut rasa. aku masih ada seribu satu perasaan yang menjengkelkan, menyedihkan, dan ntah apa lagi jenis perasaan. but then, i just stop to care about it. yerp. perasaan tu ada, tapi aku abaikan. kenapa? ntah lahaku sendiri tak pasti.

satu benda yang aku realise. kalau aku tak balik rumah time weekends, minggu aku yang seterusnya tu akan jadi serba tak kena. rasa malas. rasa dull. everything lah. minggu lepas tak balik sebab pegi jenguk makcik kat kajang. takde lah aku nak cakap aku menyesal pegi jenguk makcik. cuma, itu memang apa yang aku alami. bila tak balik rasa tak lengkap.

hari tu aku terfikir nak ubah keputusan. nak posting jauh dari rumah. nak timba pengalaman kat tempat orang. nak berjalan jauh sikit. tapi tiba-tiba aku rasa aku tak boleh. sebab mak, ayah dan adik-adik aku adalah kekuatan aku. semua orang ada kekuatan. ada sesetengah orang, suami dia lah kekuatan dia. ada sesetengah (tapi tak ramai) bf atau gf dia lah kekuatan dia. tak kurang juga yang jadikan kawan baik sebagai kekuatan.

tapi aku, cuma mampu berpasak pada keluarga aku. sampai ada kawan berkata "hai ain..macam mana lah kalau family kau tak ada ek..." terdiam aku. sebab persoalan tu aku pun tak mampu jawab. macam mana? hilang arah lah aku. tapi kan aku masih ada Tuhan.

tapi harap, Allah tak minta aku harungi ujian tu buat masa ni. Ya Allah, bagi aku sedikit masa lagi ya? aku nak bina kekuatan sendiri dulu.

oh ya, sekolah sangat best. memang ada yang nakal, bahkan ramai. tapi mereka buat aku terhibur. sekolah dah boleh jadi happy place aku buat masa ni. sebab seriously, aku tak fikir tentang perasaan yang ntah apa-apa di sekolah. :) syukur.

mak, ayah dan adik-adik. mungkin kalian tak tahu berapa banyak aku perlukan kamu semua sementelah kamu tak perlu berbuat apa-apa. cuma berada di sisi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails