Tuesday, June 30

SK Limpoon 1 vs SK Convent

hua..hari ini ialah first day di SK Convent. komen? saya rindu SK Limpoon 1 sesangat. rindu Kak Noor, Kak Gee, Kak Pet dan geng SK Limpoon 1 yang sangat havoc serta happening. memang la hari ni baru hari pertama. tapi dah boleh tengok dah macam mana nasib aku nanti! GB and GPK 1 tak ada arini, equals to no time table yet. Haji Bakir wat mistake sikit. dia cakap aku and syada opsyen KH. So Convent da prepare nak accept cikgu KH la.then rupanya kitorang cikgu Sains.so, ari ni mesti la sangat bosan sebab jadual tak ada lagi.banyak sungguh pantang larang kat sini. area kul 8.45 camtu, perut da berkeroncong. rancang nak gi makan la.lagipun bukan ada klas. bila tiba di kantin macam blur lak kat mana tempat makan cikgu. rupanya menurut kak zai (akak jaga kantin) selalunya cikgu makan sama student waktu rehat. so, usually diowang set up tempat makan cikgu bila nak dekat waktu rehat lah.what?la hai..kena tunggu kul 9.45 la walaupun tak ada kelas? sedih betul. kat Limpoon 1 dulu sempoi je nak makan kul bape pon. ok, itu dah 1 hal la kan. then lepas tu, aku dan syada lepak di bilek guru. oleh sebab tak ada kerja nak buat, kami pun ber'soh-seh' la sesama sendiri. tiba-tiba faiz (student IPGM gak tapi senior, datang untuk wat research je* dah biasa dengan convent*) tegur aku. dia cakap, "eh, nanti kalau ada GB, tak boleh macam ni tau.." "kenapa?kau dah penah kena tegur?" "bukan aku.kpli perempuan.GB kalau sound direct je" opss...bercakap pun tak boleh?no wonder la senyap je cikgu-cikgu ni kat bilek guru. sume duk tempat masing-masing wat keje.takde pon bergosip-gosip and makan-makan snek macam kat Limpoon 1.uwaa...betul-betul rindu Limpoon 1 la.aku masuk 4B tadi.alah, berkenal-kenal je sebab takkan nak terus terjah kan?student ok la.tak macam kat Limpoon 1 dulu. budak nya degil.kat Convent ni, takde lah budak nya baik sangat. Tapi cakap sekali je da dengar. Kau tak payah nak jerit-jerit. diorang paham bahasa melayu dan inggeris. bila pegi all-girls school ni yang bagusnya, student memang adore cikgu gila-gila.lain macam kat Limpoon 1. student wat tak nampak je dengan ko.ko depan kelas memekik pun dia buat tak reti. masa masuk 4B tu awalnya i put on my 'game face'. biasalah, kena wat garang dulu. but then tengok bebudak ni macam ok, malas lah aku nak garang-garang. penat lah garang dengan budak. diorang pun tak suka. overall, itu lah dia first day aku. cepat la semua settle. nak back to core business: teaching!lantak la cikgu-cikgu lain ni.dah kalau diorang tak happening. nak wat camne kan?

3 comments:

ada m0khtar said...

jom pi canteen
hehehe

cik nurulain said...

kuang hajaq! convent skema!

SK LIMPOON 2 said...

kat Limpoon 2 tak rindu ke?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails