Tuesday, June 23

aku yang cari pasal.

malam tadi tiba-tiba ntah mood apa melanda, aku berborak dengan roommate tentang kenangan zaman sekolah. mula-mula tu berborak perihal perangai laki yang suka main tarik tali masa awal-awal kenal dan macam mana aku dah tak larat nak figure out laki.sepatutnya sekarang masa untuk settle down bukan masa nak berteka teki. pastu roommate aku bercerita alkisah di awal perkenalan nya dengan boyfriend dia skang. dan ntah aku aku pun flashback balik kenangan aku dengan shai yang sememang nya berdozen-dozen.gatal betul.mula-mula tu memang bergelak ketawa je.tak ada pun rasa macam nak nangis ke apa. then nak tambah kegatalan aku lagi aku g buka box yang penuh dengan kad-kad dari shai.memang la sengal kan.start tu senyum-senyum lagi.konon nya cuma imbau benda lama.start dengan senyum lagi.then da rasa berat sikit la.lepas tu tengok jam dah pukul 3.aku pun matikan lampu bilik.izzati pun macam nak tidur.mata terkebil-kebil pandang siling.lepas tu, tanpa aku sedar aku menangis.Ya Allah, aku memang mencari pasal.and the next thing is, aku mesej ayah.ayah bagi nasihat.tak sangka ayah tak tido lagi masa tu.mungkin aku yang kejut ayah.
ayah, along fragile. :( ayah, along tanak meniti kedewasaan.
dewasa tu sunyi.nanti ayah dah tak ada lagi untuk along.
Ya Allah. memang aku yang mencari pasal.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails