Thursday, June 18

the ability to determine wut i want.

its already 1. aku masih tak mampu lelap mata. kan aku dah kata. hari ini akan jadi panjang. memang panjang pun. ive been thinking a lot. tapi still tak dapat apa-apa kata putus. aku keliru lah.apa aku nak?aku tak tau apa aku nak sekarang. sebenarnya hidup aku tengah kelam kelibut. everything's a mess.

setiap kali ayah balik keje ayah akan cari pasal dengan aku. dia cakap aku asyik tidolah ape lah. its all not true. dia make up je semua tu sebab nak suruh aku argue dengan dia. its our thing. aku selalu argue ayah. coz adik2 malas. adik-adik aku cakap aku je layak argue ayah.ilmu aku je boleh argue ayah.atau pun sebenarnya diorang malas.sebab in da end, ayah akan menang gak.tapi selama ni aku argue gak.sekarang tak lagi.aku suka senyap je.and apa yang lagi irritating, adik-adik aku pun dah start nak cari hal untuk argue dengan aku.im being too quiet.apa aku nak cakap?dah tak ada apa aku nak cakap.

the other day, when im on da phone with his mom, aku ketawa sampai menangis. his mom is telling jokes about how Nabiha nak jadi dentist and that everybody in that house should watch out with their teeth once Biha dah jadi dentist nanti.and then she said,"ain, u know its funny tau if you enter this family" and at that moment tears streaming down my cheek.

"aunty, dun say that.u making me sad."
"it's okay if its not meant to be ain,aunty tetap anggap ain as my daughter"
"but im not aunty."
"kita sama-sama doa ye ain"

apa yang aku nak?masih kah aku letak harapan?dah gila agak nya aku ni.that's what im talking about.aku masih confuse.tak tau apa yang aku betul-betul perlukan.to tell the truth, aku tak tau apa aku nak pun. aku nak ability to determine what i want.i need that.kusut betul rasa sekarang ni.selagi aku tak dapat figure out benda tu, blog ni akan melimpah ruah dengan omongan kosong tanpa isi.sebab, aku tak rasa nak say it out loud pada sesiapa.aku cuma percayakan family aku je sekarang, tapi aku tak nak susah kan diorang.aku nak tidur.Tuhan, jangan beri aku mimpi itu lagi.cukuplah.aku tak mahu seksa diri sendiri lagi.aku cuma mahu berhidup dengan aman dan gembira.banyak kah aku minta?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails