Wednesday, June 24

aku, 'dia' dan sang sahabat.

semalam seorang sahabat call aku. sahabat lama dari sains johor.sahabat yang takut aku masih marah kan dia. pelik aku sebab dia fikir macam tu.tapi takpelah. siapalah yang boleh baca hati manusia.aku pun tak boleh.so, dia pun tak bisa baca hati aku yang dah tak ada rasa marah lagi padanya. dia bercerita perihal lawatan nya ke sains johor. tiba-tiba bayangan sains johor menjelma dalam minda aku dengan aku dan shai sebagai pelakon utama. hati serta merta jadi sebak. sensitif betul aku kebelakangan ini. tempoh hari aku seperti sudah kebal. rupa nya tidak. makin banyak dia bercakap makin sebak aku rasa. mungkin juga sebab dia antara rakan yang rapat dengan shai, buat aku jadi makin runtun. teresak-esak aku menangis.malu pula aku pada sang sahabat. dah hampir 2 bulan tapi aku masih tak recover. aku beritahu padanya,

" aku cuba kenal orang lain, tapi hati aku tak boleh.."

" ain, tolonglah. tolong dengar cakap aku. sebelum mula relationship baru, clear kan perasaan kau dulu. nanti dipertengahan relationship baru tiba-tiba kau nak kutip yang lama, kesian yang baru.."

berfikir sejenak aku.clearly, im not over him yet. tapi aku force diri aku untuk orang lain. mungkin memang aku berdosa. ya, tak patut apa yang aku buat tu. ya, aku perlu clear kan perasaan aku.

* * * *

tak sampai 5 minit lepas sang sahabat mematikan perbualan denganku. telefon berdering lagi. panggilan dari 'dia'. kami berbual seketika. perbualan malam ni macam suram tak seperti selalu. seperti ada sesuatu membelenggu fikiran masing-masing. aku sebenarnya menahan sisa tangis tadi. tak enak pula kalau 'dia' tahu tangis ku kerana bekas kekasih yang belum sempat aku ceritera kan padanya. atau mungkin memang aku mengelak persoalan itu. tiba-tiba saja perbualan jadi serius. betul-betul serius. buat aku terpukul.

"awak...," aku dan 'dia' serentak

"takpe, awak dulu." aku bersahaja sambil menyorok sisa tangis.

"awak, saya takut saya akan suka awak. saya taknak suka awak. saya tak boleh suka awak"

"hurm?"

"awak, saya luka kan hati awak ke?awak, jangan benci saya."

"hurm.."

terpaku aku tak bisa berkata apa.tak mampu nak tanya pun kenapa.hati aku macam bersetuju dengan kata-kata nya.memang 'dia' complicated. dia tak punya sesiapa. 'dia' tarik tali dengan aku seperti mahu sesuatu tapi hari ini dia cakap begini. aku tak salahkan nya. aku sendiri hambar. kadang-kadang rasa macam aku jadi kan 'dia' rebound. bunyi macam tak adil.tapi benar. jahta betul aku lepas pengalaman dengan shai. tapi ntah kenapa. di saat 'dia' kata begitu, aku macam hilang sesuatu. rasa sesuatu. macam ditentukan Tuhan saja yang aku tak patut teruskan perkara ini. nasihat dari sang sahabat. dan juga pengakuan 'dia'. semua nya dalam malam yang sama.

"awak...plz say something."

"awak, saya tak nak cakap lagi.kita stop k?"

"awak, plz..."

"kalau awak risau saya marah, jangan risau..saya tak marahkan awak.awak lelaki baik"

"awak...."

tup. telefon kuletak. ntah.tak tau nak kata apa lagi. ya. aku kena clear kan perasaan. figure out perasaan. enough of this kind of drama for now.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails