Saturday, September 12

im still me.

entri lepas cakap pasal ni. entri ni nak cakap lagi.
macam berantai. bila dah start cakap, akan berturut dengan entri lain.

aku dah agak dah. mimpi tu mesti something.
takkan out of the blue aku tiba-tiba mimpi dia.
padahal, memang dah lama kut tak fikir pasal dia.

rupanya, itu petanda.
petanda yang aku akan tahu benda ni, hari ni.

eh. ada suatu perasaan tu.
aku tak tau apa nama dia.
sebabnya, aku dah tak sayang dia. betul lah. aku bukan nya in denial.
tapi kat satu ceruk hati aku tu, terasa something bila tengok gambar tu.

amir cakap aku masih berharap lagi.
tapi aku pasti, ini bukan perasaan pathetic tersebut.
aku terkilan kut. ye ke?
eh, serius lah. perasaan ni tak pakai name tag. so aku tak tau nama dia.

nadia cakap sesuatu kat aku. i mean, dia cerita something.
something dark about her brother.
and all of a sudden, aku jadi relief.
sebabnya aku dah takde pape dengan dia.
dah takde kaitan.

nadia cakap, sebab abang dia aniaya aku camtu,
dia sendiri dianiaya lelaki lain macam apa yang abang dia buat pada perempuan lain.
lelaki yang dia sayang khianati dia.
macam dah jadi fenomena lah.
agaknya kat seluruh pelusuk dunia sekarang ni, perempuan sedang di tipu dan di khianati.

aku bukan jatuh hukum kat semua laki. aku tau ada yang baik.
tp pencarian yang baik tu memang payah dan berliku.

eh? lari tajuk sude. ni lah dia kalau cikgu bercakap.
confirm menyimpang.

anyway, aku decide nak abaikan feelings tak bernama tadi.
aku nak simpan dalam kotak kemas-kemas.
nanti bila aku dah tau nama dia, aku buka balik kotak tu
and deal dengan dia.

nadia cakap aku tak boleh sedih-sedih.
sebab kalau aku sedih dia makin benci abang dia.
as much as dia aniaya aku macam ni.
aku taknak adik dia benci dia.
sebab aku taknak adik aku benci aku macam tu.

sampai bila la aku nak jadi naif dan baik ni.
orang akan pijak aku.
tapi aku memang macam ni.
cakap lebat. mulut laser macam nak kena cili pun ada.
kalau bersinis kat orang boleh buat muka orang merah padam.
but when it comes to actions and feelings,
aku sesungguhnya tak sampai hati.

aku still ain itu.
haih.

3 comments:

NAZ said...

be urself itu yang buat u kuat:)

Anonymous said...

jUsT HuKuM KArMa...
Ko SiBuK PsL hAl oRg lAiN...
sO Ko tRm aR BlSnNyA...

cik nurulain said...

cik anon..
anda mcm nk smash saya. tp tanak tonjol kn diri. mengapa ye?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails