Wednesday, September 2

Kerbau Zehra.

hari ni hari kedua di maktab. hari ni cadang nak ke convent. ada banyak sangat urusan tak settle lagi. sebab nya before cuti hari tu, ada final observe. aku demam lak tu. 2 hari mc. so, bila minggu yang sesak tu ilang 2 hari, memang sangat beban.

oh, hari ni bermula dengan sedikit liat sebab nak bangun pagi pegi tutor. tapi bila muzamir cakap kelas cik arip cancel, memang heaven lah. terus balik hostel kejut syada (ye, syada ponteng tutor. haha) dan ajak beliau ke convent.

aku dan syada ke convent tanpa sedar ancaman yang bakal kami terima. pagi itu sangat permai untuk kami perasan apa-apa.

setiba di sekolah, dapat tahu gb out. ntah ke mana. dun noe, dun care. jadi, urusan borang kedatangan yang tertangguh tu terpaksa aku refer pada Zehra a.k.a abu. isk, bukan sengaja aku bagi nama timang-timangan yang sangat special ni untuk Zehra puan gpk kami tu. ada lah something dia buat ops, bukan buat tapi cakap yang benar-benar telah merosakkan pagiku yang permai.

lepas call gb, kami terus ke ofis nak jumpa Zehra. tanpa memberi salam atau apa-apa, dengan selamba nya dia telah menghamun aku dan syada. teruk gila aku dengan syada kena dengan minah itu. dia bengang sebab last day ari tu aku dan syada tak jumpa dia. dia lagi bengang sebab aku dengan syada rupanya tak hantar borang kehadiran lagi sebab nak jumpa gb. dia rasa diperkecil. dialog2 seterusnya berunsur bangga diri dan memperkecil kredibiliti aku dan syada.

"eh, awak tau tak kalau gb tak ada saya yang kena sign everything? vouchar, claim cikgu, eh pendek kata semua urusan sekolah lah. setakat borang kehadiran awak ni awak nak tunggu gb? gb pun mintak awak refer pada saya. gb pun percaya pada saya. ni kenapa awak guru praktikal tak percaya saya, tak hormat saya?"

oh my ******* God! seriously, dia tak bagi chance pada aku and syada untuk bersuara langsung.ok, kami salah aku terima. tapi kena ke hamun aku dan syada kat pintu depan ofis, depan cikgu-cikgu depan staff? kalau ada student? eh, kalau dia profesional mesti dia tau etika. nak tegur, bawak lah masuk dalam bilik dia. nape nak humiliate orang depan khalayak? mentang-mentang kau orang atasan?

"saya memang dah dengar dari guru pembimbing kamu the chinese one. dia bagitau kamu kelam kabut nak prepare PNP. itu tanda nya kamu tak komited. jadi cikgu ni tak boleh lembik2 cikgu. kalau lembik itu yang kamu kena buli murid. i dengar u all kena buli kan dalam kelas? budak bising"

yarabbi. fine. kau marah sebab kitorang belakang kan kau dalam bidang kuasa kau. fine kitorang salah. pehal kau nak mention benda lain ni? ape cite ni? out of no where nak pertikai PNP aku dengan syada. eh, budak bising tak semestinya kami kena buli. it shows learning took place. kau fikir kelas senyap nak mampos tu budak belajar pape ke? eh, belum tentu lah.

kau nak orang respect kau. tapi kau sendiri tak respect orang. kau dah buktikan nya hari ni. macam mana kau malukan kitorang depan orang. aku rasa kan, tak perlu pun. kalau nak tegur, tegur dengan beretika. act like a leader. tegur tu beretika sikit. jangan treat kami ni macam kami budak sekolah rendah gak. aku tak boleh terima lah.

actually, aku dengan syada belum lagi settle kan assignment hamimah untuk bagi soalan kat students tu. ingat nak settle this week. nak cakap elok2 dengan pihak atasan convent.tapi dah attitude Zehra tu camtu, malas nak ada pape lagi dengan convent. lantak lah nak jadi ape pun. aku ikhtiar lain je.

serious aku bengang. rosak hari aku. Zehra, aku ada pantun untuk kau

Pak Baba ada kerbau,
takpe,takpe ni hari kau!


abu bila dah 80 tahun.haha.

p/s: sumthing wrong lah dengan pantun ni. ah, tak pedulik. jaga kau Zehra!

2 comments:

ada m0khtar said...

geli ketiak aku bc pantun ko..
hahaha

cik nurulain said...

aku da perasan sumthing wrong dgn pantun tu. abes la klu Hj Zaid baca blog ni. sia-sia aja BM. haha~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails