Saturday, November 14

mencintai VS memiliki

mencintai tak sama dengan keinginan untuk memiliki.
benar sekali.

kau ingin miliki wanita itu kerana dia nampak hot, seksi dan pandai layan laki.
tapi adakah kau cintakan dia? mungkin tidak. sekadar perasaan teruja. tak sampai nak jatuh cinta pon.

kekeliruan dah semakin malap sekarang. petunjuk macam dah nampak. aku tau siapa yang mampu buat aku bahagia. yang mungkin tak berniat untuk aku miliki pada mulanya tapi sudah perlahan-lahan aku semai kan sayang untuknya.

dia yang pada mulanya ingin aku miliki dan ingin juga memilikiku, baru aku sedari, tak pernah aku sayangi apalagi mencintai. dan tak pernah aku lihat dia paparkan rasanya itu pada ku. buat aku semakin tawar hati. hei, kau bukan bagus sangat. one day u'll realise and u'll regret. trust me.

meanwhile,

dia,
buat aku senyum sorang-sorang.
buat aku rasa aku lah perempuan paling istimewa.
buat aku rasa nak tujukan pada kau semua lagu cinta yang aku suka.
buat aku lega sebab ada juga orang rasa perangai irritating aku comel.
buat aku sedar yang hati aku ni memang macam kerak nasi sebenarnya.
buat aku sedar secara realitinya, kehendak aku tak sehaluan dengan keperluan aku.
buat aku nyanyi lagu 'crazier' banyak-banyak kali sambil bayangkan aku taylor swift.



i think im falling for you, slowly but steadily.
seems like its not a feeling i wish to avoid.

perempuan mana yang tak suka dapat bunga? sila jangan tipu. walau kau tomboy sekali pun, tindakan refleks bila dapat bunga ialah menerkamnya sambil senyum. aku seorang yang ekstrim. boleh bayangkan pompuan jakun tak pernah dapat bunga ni punya reaksi? sila kreatif dengan imaginasi anda. sesungguhnya aku memang pompuan ekstrim. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails