Sunday, November 29

unexpected.

tak boleh tido lantas aku bloghop sana sini sehingga terjebak nak masuk contest. contest berkaitan pink lak tuh. (nantikan entry contest aku. baik punya. haha) memang masuk mulut harimau lah aku ni.

tarikh tutup contest tu 30hb. dah suntuk sesangat dah. disebab kan aku ni peminat pink yang tegar sedari dahulu kala lagi, aku pun berjalan-jalan lah dalam folder gambar aku (cewwah, berjalan-jalan ingat refleksologi ke ape?) seriously, aku tak sangka akan jadi macam begini endingnya.

hurm. walaupun susah aku nak put an end to everything about shairazi samsudin, eventually aku try jugak. SS is my history since 8 bulan lepas kut. kalau nak tahu kisahnya baca lah entry bulan april and bulan may k.. (kalau interested lah, tanak sudah. tak paksa pun) aku buang barang-barang yang dia bagi. sebab aku nak cuba lupakan dia. yang paling aku sayang ialah ayaPink. teddy bear besar kaler pink kesayangan aku. but then aku fikir, camne lah aku nak lupakan dia kalau malam aku dok peluk barang pemberian dia kan? so satu persatu barang pemberian dia aku buang.

kemuncaknya adalah gambar-gambar aku dengan dia dalam laptop. sahabat-sahabat sejati aku suruh aku delete semua gambar aku dengan dia. aku cakap ye, aku delete. tapi hakikatnya aku cuma sorok folder tu dalam partition lain. bila sahabat-sahabat check, memang dah tak ada dah. padahal hanya aku yang tahu kat mana semua gambar-gambar tu. memang masa tu aku in denial gila-gila. budus punya ain.

tapi suatu hari ni, gambar aku dan kawan-kawan konvoi ke melaka hilang. (kalau yang peka dengan status facebook aku mesti ingat, aku merintih sebab gambar konvoi melaka hilang) marina tolong aku jejak semula gambar-gambar tersebut. dalam usaha nak cari gambar yang hilang tu dalam laptop aku, masa search tu, terkeluar lah gambar-gambar aku dgn SS. marina macam tanya aku, "kau tak delete lagi ke ain?" aku macam wat muka innocent je masa marina tanya tu. tapi dalam hati cuak gak. mana tau marina bagitau kawan-kawan lain yang aku tipu je cakap dah delete gambar.

tapi aku rasa, marina tak bagitau diorang pun. tak lama lepas insiden tu, aku bertekad nak delete betul-betul semua gambar-gambar aku dengan SS. aku dah taknak hidup in denial. aku nak move on. seriously aku delete the whole folder. gambar aku dengan dia, gambar dia sorang. memang dah clear lah.

but then, masa aku tengah jalan-jalan cari gambar untuk masuk contest tu tadi, aku terjumpa gambar-gambar aku sorang. gambar yang SS snap. masa tu hati aku ada teruntun sikit. sambil tu aku macam maki diri sendiri betapa comot dan tak gorgeous nya aku ketika itu (takde lah nak cakap sekarang ni aku gorgeous. isk isk). then scrol lagi dan lagi. ops..i came across a picture. gambar tu dalam folder me myself and i. kununnya gambar solo. rupanya aku tak realise ada SS dibelakang.

alamak. tiba-tiba macam sedih semula. argh! apakah? normal ke ek aku rasa macam ni? ini makna nya aku belum move on ke? isk, tak kut. dia history aku. maybe sedikit sebanyak, aku masih lagi ingat kat dia. lagipun. bukan senang kan kita nak padam orang yang dah lama jadi sebahagian hidup kita. maybe bagi dia mudah kut untuk padam aku. tapi aku tak semudah itu. oh. ok, hati sedikit teruntun. but i dont shed a single tears pun. maybe aku cuma teringat kat dia je kut. :) and bagus nya, aku tak terasa macam nak kutuk dia pun. selalu kalau teringat atau terfikir pasal dia, laju je aku mengeluarkan kata-kata kurang manis dan tidak bertamadun.

ini lah gambar keramat tersebut. tak sangka ya. ada lagi. kenapa lah susah ek untuk aku buang kau SS. aku tengok kau ni macam senang-senang je buang aku. literally lah.




ok dah ain. enough with the touchy touchy mode. masa dah suntuk. wah, nampaknya esok aku ada photoshoot lah ye? haha. semangat semata-mata nak masuk contest pink bagai.

p/s: mana top brown polkadot ni ek? macam dah lama je aku tak pakai. oh well, time to do scavenger hunt in my closet! haha~

1 comment:

mirna said...

oh..patutla aku tergerak nak baca blog ko..upa-upanya ada penipuan di sini...lain kali jgn tipu2 wo...kantoi juga dgn aku...detective marina..mcm xtau aku nye fav movie CSI...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails