Friday, November 25

kemaskini bilik, kemaskini keluarga. :)

setelah beberapa hari menjadi nomad serta pelarian, akhir nya aku telah berjaya mengemaskini bilik yang sekarang baru layak dipanggil bilik tidur sebab baru nampak permukaan untuk baring. and bila aku mention berjaya mengemaskini, istilah kemas ni membawa maksud terdapat ruang untuk baring, ruang untuk sembahyang dan ruang untuk buka cupboard. aah, memang sekronik tu ye tahap kebersepahan aku. jangan tak tau, sebelum aku kemas bilik ni, aku sembahyang kat hall, tidur kat bilik atok and online depan TV.

tapi aku dah bingit dengar ayah membebel. dia menyampah tengok wayar laptop aku berselirat depan TV. dia dah sakit mata tengok sejadah and telekung aku kat hall. macam dah satu rumah ni aku conquer and sepahkan. betapa kronik nya aku.

seriously tiada ruang terlalu luas untuk aku. besar mana pun space diberi pada aku memang takkan pernah muat. walhal aku memang dah jarang shopping and setiap kali mengemas paling koman satu beg plastik hitam aku membuang barang. ntah lah. nak gila jadinya.

balik-balik hari tu aku tukar susunan bilik. benda tak relevan aku buang. ada barang yang aku nak bawak balik muar sebab nanti nak pindahkan ke rumah baru senang sikit dari muar compare to jb. sesebab nanti aku akan pindah bilik and bilik ni secara rasminya akan jadi milik abadi nurin izzati. pompuan veto tu suruh aku clear kan bilik ni. taknak ada barang aku. siot punya budak. cepat betul nak menghalau aku.

tapi tengok ah nanti. paling lama 'kekemasan' bilik ni boleh bertahan 3 hari je. aku ni ntah penyakit apa ntah. tak betah berada dalam kondisi yang tersusun rapi. kalau boleh semua barang nak berteritip atas katil, atas lantai. pikir-pikir, nanti dah ada anak macam mana aku nak educate dia suruh jadi jangan bersepah macam aku? nak harapkan ayah dia? aku tengok kereta F tu 2x5 je dengan aku. dengan kasut futsal nya dengan raket badminton nya. fail kompaun lagi. dah macam rumah kedua dia pun ada aku tengok. hahaha.

anyways, my family is expanding. rumah semakin meriah!



alhamdulillah. finally jadi bini adik aku jugak si aza merangkap adik iparku. semakin berkembang-kembang lah keluarga aku. ada geng! macam tak complete ek gambar kat atas ni? ok ok, tiada dalam gambar...

ini


&

ini.

ok tak. gambar last tu poyo poyo je. belum lagi eh. =P

1 comment:

aleensya said...

oMg!! y len x tao ape2 psl idin dah kwin. suprise gile! anyway sis, dont let me da last one 2 know..again. Ouch~ hee..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails