Tuesday, March 9

fashion talks #4 : maxi dress

adeh. sakit mata aku tengok blog aku yang tak ber update nih. macam takde blog lagi baik lah kan? tapi aku ada komitmen lain yang lagi penting kan. nak kena ngadap lesson plan. nak kena ngadap portfolio praktikum. nak kena ngadap budak-budak. takkan lah 24/7 nak bertenggek depan laptop duk ngapdate blog je. anti-sosial betul.

eh, sekarang ni maxi dress tengah trend ek? tapi kan, aku macam susah lah nak cari yang sesuai dengan aku. sebab kebanyakan maxi dress yang aku jumpa, cutting kat bahagian chest tu memang nak stress kan boobs. so, memang tak berapa sesuai lah kan untuk orang ber boobs tak berapa besar cam aku ni (ceh cakap jelah nasi lemak 20 sen) aiseh, jangan anggap blog ni blog lucah eh. ni aku tengah cakap pasal fesyen. ni bukan entri berunsur 18SX. hahaha.

dress stressing on boobs

dress, not stressing on boobs

takde lah. piece of advise dari aku, kalau boobs kau tak seberapa, jangan pakai dress yang lehernya cutting V. seriously akan nampak londeh and menggelebeh dress tu and not a very pretty sight kott. itu opinion aku je. masing-masing ada pendapat sendiri kan. maybe boleh kot kalau berketuntang nak pakai jugak. tapi kena pakai push up bra lah kut. hahaha. palsu tu semua. adoi sekali lagi macam berunsur 18SX. eh tapi takpe, aku wat survey kat sebelah tu, rata-rata readers aku ladies. so takpe eh?

but then hari itu aku ikut faiz gi pasar tani. dia nak beli sabun resdung yang dia once beli kat pasar tani. hish macam tak caya kan si faiz tu nak beli something from pasar tani. for those yang kenal aku or kenal adik aku nan sorang tu, mesti tau nape aku cakap gitu. nama je teman tapi aku ke lain, dia ke lain.

aku memang sangat suka jalan-jalan kat pasar tani. usha baju, usha handbag usha pape jelah yang boleh pakai letak kat badan. haha. tapi usually baju lah. handbag kat pasar tani tak berapa mengancam wow meletups. mesti macam pelik ek. kau jangan nak pelik lah dengan yang namanya nurulain hanis ni. dah nama nya shopaholic, kat pasar tani pun jadik aje weh. sorang pun jadik aje. janji shopping!

and then, a maxi dress caught my attention! wah seperti menyeru-nyeru namaku saja maxi dress tersebut. aku belek-belek, wow berkenan dengan material dia. nampak seperti comfy jika memakainya. design memang dah berkenan lah kan, that's why terasa macam maxi dress tu menyeru memanggil aku je. haha. dramatik punya minah. and then turns out kat bahagian chest dia memang macam yang aku nak. doesnt stress on boobs.

belek punya belek, rupanya maxi dress ni aku pernah nampak kat summit batu pahat. and masa aku nampak tu memang aku dah berkenan dah pun. wah dejavu lah ni konon nya. heheh. tinggal lagi masa tu aku tengok tag harga, mahal sangat. if im not mistaken harga kat tag tu 79 something kut.

terussss aku tanya harga kat makcik tu. wrap terus beli. aku beli 45 je weh.

maxi dress yang memanggil namaku


me wearing the dejavu maxi dress. haha


nah lagi satu gambar geli-geli ketiak


perasan aku macam aku nampak kurus sikit pakai maxi dress ni. at least boleh cover drumstick nan gemok ituh. tapi kat mata orang lain aku tak sure lah. mana tau lagi rasa nak muntah hijau, muntah pink, turqoise segala. floral print kat dress ni, purple dengan yellow. im thinking of wearing light purple or yellow inner. ni masa aku testing pakai ni aku just ada inner hitam je. so taram jelah kan.

so, ok ke ek? ke macam syial je aku kelihatan? bagi lah opinion. bukan apa, kalau hideous sangat aku tak pakai lah. supaya aku dapat selamatkan orang lain dari mata tembel. hahahah~


16 comments:

FaTiN said...

cantek ! sukee..ngee~

Azureen Azlan said...

yay! I love this topic because I'm a fan of maxi dresses :D

btw, I pun lebih prefer the 2nd pic rather than the 1st one as I used to match sleeveless maxi dress with cardigan. if I go for the 1st one, seems like it's too revealing the boobs. huu.

seriously u look good in that dress! :) material jenis chiffon eh. best x, Ain? most of my collections are from cotton material. belum pernah try chiffon type.

I rate this entry 5*. keep on posting about fashion talks, pls.

cik nurulain said...

Fatin:

tak akan mendatangkan mata tembel pada masyarakat lah kira nya eh? heheh~

cik nurulain said...

ween:

material dia bahagian bottom tu chiffon. part kat chest tu not chiffon. best lah chiffon ween. kan dia ringan, so bila jalan then angin tiup mendatangkan ilusi wanita ayu di situ. :)

heee. i will. whenever i try benda baru pasal fesyen, ill post an entry bout it. bukan apa, takut jadi fashion victim. thanks tau ween.

cik nurulain said...

ciare:

eh eh gitu lak. org pregnant pakai lg cute lah. maybe u kena pilih yang seswai je kut. lgpun cik ciare kn comel mesti comel je kot time pregnant. :)

Anonymous said...

tapi macam susah je nak cari maxi dress kann

Rye said...

senang, klo cari kt shopping complex mmg ssh la kcuali kt sungei wang plaza, bb atau timesquare.nak lg sng dan mmg ada kena cari kt pasar tani, pasar malam, uptown dan downtown.

sori CN t'menyampuk...;p

cik nurulain said...

iman:

kena pandai cari. kat jb banyak je kat shopping mall pon. tp obviously mahallll cket. :)

Rye: takpe. sharing is caring. CN tak tau kalau kat area kl and selangor tu kat mana nak cari coz CN orang jb. siapa yg tau share share lah ek...

samanosuke_04 said...

ooooo, pakai baju kat dalam rupenye.. aku ingatkan pakai camtue jer.. kalo x seksi habes.. hahah

cik nurulain said...

samanosuke:
harus lah pakai inner. tak pasal-pasal seksi lak nanti.

paraballerz23 said...

kak ain..
dlu dilla pnh dpt sndrom..
pantang tgok maxi dress...
asal tgok je, nk bli..
nmpk sume cm cntik.. ye la.. tgok org len pakai, cntik je..
dilla ade 5 maxi dress tau.. tp tpkse bg kt akak 2 drpdnya..
sbbnye, xtau nk pkai dress 2 bile..
tgok org len pkai, ok je..
sdiri pakai, ala.. rse cm indon plak..
wuuu..xtau nk wat cmne...

paraballerz23 said...

hehe..kak ain..ade lg..
dilla nk bg suggestion.. kalu nk bli inner light purple or yellow, sush sket nk match ngn bj len kn? mm... cube kak ain pkai dress ni ngn inner putih.. lgpun, nxt time inner 2 bley match byk2 bj.. ye x? :P then pkai tudg ala2 kaler sme ngn bunge 2.. lg mnyerlah kot.. :D
tp cmni pon dh cun dh.. (^_^) dun worry..

cik nurulain said...

dila:

gila lah weh. pjg gila komen dila. alah dila, skang dah tak kesah da. pakai je kaler pape pon. akak ni jenis suka main kaler. plus inner putih usually jarang gila...

alahai. nape bg kat akak lak? pakai jelah ke mana pun. gi mall ke. ok apa? gi picnic pun ok. pastu pakai topi straw tu. hahah.

ceh akak pun tanak kalah. balas komen dila pon pjg.

aku Zaty said...

nampak sangat comel oke!=)
err nie yg menimbulkan minat kat maxi dress gak nie..
hee~

paraballerz23 said...

hekhek!!!
bkal ckgu kn mmg suke mbebel.. tulis pon pjg2.. haha..mm..
bile msenye la nk gi picnic kak ain.. hehe.. :P
kt mktb kne pkai bj kurg je.. wuuu..

zulaikha said...

phewwit la CN.. heheh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails