Wednesday, April 28

pergilah mendung tinggalkan aku.

tadi, lepas mandi dan solat maghrib aku terus bersiap nak gi tuisyen. ntah kenapa tiba-tiba je datang satu perasaan ni yang aku tak tau nak bagi nama apa kat dia. perasaan tu leads pada sebak dan sayu. tapi aku ok je lagi. aku usha jam awal lagi. aku duduk duduk dulu.

aku tengok izzati pun tengah bersiap. nak keluar makan dengan buah hati dia kut. hampir setiap malam kut dia keluar. lagi lak 2 2 dah habis final observe kan? eh, tapi sebelum habis final observe pun selalu keluar gak. :p takpe, bagi can. cinta baru nak berputik. keskeskes. eh, apa kejadah nya aku cerita pasal izzati dalam ni? alahai. melalut betul.

aku memang dah terasa macam nak burst out dah since aku rasa unidentified feeling tu tadi. but then aku nampak izzati masuk bilik aku macam tahan je. sebab karang dia tanya lak nape aku nangis and mesti blur nak jawab sebab aku seriously tak tau mana datang rasa sebak ni.

tak lama lepas tu, izzati keluar. lepas dia keluar tu lagi lah kan. bila dah tinggal sorang-sorang makin mencanak perasaan tak best aku tadi. aku try ignore. browse facebook, usha blog orang. tapi macam tak boleh blah. sampaikan rasa macam sesak nafas sebab rasa terlalu sayu.

terus aku capai hp and call F. tapi aku maca blur gak. apa reaon aku call dia? haih.

" hello sayang" suara F ceria gila.

"hello d." masa ni aku macam dah tak boleh nak empang air mata aku. sengal ah.

"b, nape? macam tak ok je." obviously dia perasan. sebab aku selalu wat sengal-sengal kalau call dia. ni dull semacam je.

tup tup lepas tu aku ter menangis. seriously aku tak tau nape. bila F tanya pun aku tak dapat jawab. dia kata nanti kalau dah figure out, mesej lah or call lah dia. aku cakap ok.

lepas dah letak tu ada sisa tangis lagi tak habis. masa nak key in nama kat guard pon guard yang rapat dengan aku tu perasan aku baru lepas nangis. haih. jatuh ego aku. walaupun aku memang cengeng sebenarnya, tapi guard tu mana tau before nih.

dalam kereta tiba-tiba bila terfikir F aku jadi makin sedih. sial ah. dah lah aku tak dapat figure out lagi nape aku sebak and sayu tadi. tiba-tiba muncul perasaan tak best yang baru lak.

tadi masa dengar suara F aku terfikir. apa lagi yang F akan alami sepanjang dengan aku? apa yang dia kena tanggung? dah lah perangai aku ni sendiri dah sangat annoying. ditambah lak dengan diri aku yang suka sangat living in the past. suka sangat kutip kenangan. suka sangat pikir benda lama. aku rasa dia boleh gila. dah lah aku tak pernah nak mengaku kalah. asyik nak menang je kerja aku. sinis tak payah cakap. baca jelah entri opss sorry yang ada 4 part tuh.

and aku wonder berapa lama je lagi dia boleh bertahan. berapa banyak sisa kesabaran dia yang masih tinggal untuk aku? berapa lama lagi sehingga dia akan cakap, "cukuplah!" atau berapa lama lagi sehinggan dia akan rasa, she's not worth the effort?

and bila tiba masa tu, apa akan jadi pada aku? aku dah sayang dia. hurm. aku ni sayang orang bukan senang. rasanya selain keluarga aku, aku sayang diri sendiri je. macam mana kalau bila aku dah sayang gila kat someone tu, tiba-tiba dia realise dia tak boleh hidup dengan aku? macam mana kalau bila aku dah decide nak give in kat orang tu sebab aku sayang dia, tapi masa tu jugak dia decide nak quit sebab dah penat put effort pada aku?

hey. kenapa aku ada perasaan macam ni tiba-tiba? kenapa emosi gila tak stabil ni? tak mau. tak mau! shooooh. pergi jauh jauh perasaan buruk hodoh. aku nak gembira. tolong lah mendung pergi tinggalkan aku.

3 comments:

zulaikha said...

CN,
jangan sedih2 ye..

Nor Hanisah Zainal Abidin said...

duduk sorg memang pk mcm2.so,aku doakan jodoh u guys berpanjangan.. cepat2 plan ok.. im waiting!!

cik nurulain said...

zu:

thanks

nisya:

aminnn....aku hrp doa ko dimakbulkan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails