Tuesday, September 14

collapse.

pernah tengok rambut cher atau sharifah aini? ok, kalau cher tu tak boleh rely sangat kadang-kadang rambut dia lurus beralun. ok, sharifah aini lah. hurm, macam tu lah rambut aku pagi ni. dahlah rambut ni dah memang tahap mengerbang gila. tapi sebab semalam asyik baring je, rambut aku dah macam boleh jadi sarang lebah.

aku bangun agak awal pagi ni. sebab kepala aku dah bengang. terlalu banyak baring. badan aku dah tak panas lagi, tapi aku still rasa tak sedap badan. tekak pun still sakit. gila lah. penangan apakah ini? aku macam collapse terus semalam. dah lewat tu pun aku paksa diri bangun untuk cuci muka and mandi sikit.

nurin pun rasa nak demam. tapi rasa jelah. aku rasa antibodi dia kuat sikit dari aku. ini gara-gara shopping 6 hours non-stop dengan nurse kecik tu lah. kitorang stop kejap pun sebab sembahyang zuhur, itu pun duduk kejap je. F punya lah tanya aku, tak panas ke kuar waktu sekarang? sebab masa aku keluar rumah tu memang pukul 12 ting. aku cakap lah aku shopping dalam mall mana de panas. tu lah mulut cabul kan dah demam. F gelak terkikik-kikik je bila aku cakap aku demam.

dah lah sikit punya jauh nak gi shopping. ntah kenapa minah tu sibuk sangat nak gi jusco bukit indah. jusco tebrau pun dia taknak. mengada. dah lah 2 kali tersalah jalan. hahaha. tapi aku kalau dengan nurin tu memang macam tu, leka berbual sampai terlepas simpang yang nak masuk. kena U-turn sikit punya jauh.

sampai jusco tu dalam pukul 12.30 sampailah ke pukul 6 kitorang meround. hish kalau ada ayah memang takde chance lah kan nak round betul-betul. ini baru namanya meround. boleh kata semua kedai aku masuk. terima kasih kepada mak yang funding sesi per'shopping'an kali ini. don't worry mak,we'll make sure its under budget. hehe.

yang pakai duit mak tu, pakai duit mak lah kan. tapi yang pakai duit aku pun tak kurang gak. duit dah macam air dah. takpelah. mungkin ini last kut. kejap lagi dah kena ikat perut. yelah, dah posting nanti kan koman-koman 3 bulan tak dapat gaji. masa tu baru lah aku tau langit ni tinggi ke rendah.

aku tak faham si nurin ni. beli barang bukan main banyak. dah lah naik bas balik nanti. dah sampai rumah baru lah dia bingung macam mana nak hangkut segala barang dia balik kedah. tak dapek den nak nolong. dengan nak angkut laptop nya. good luck with that lah nurin oi. zaman aku naik bas dah berlalu. kau pandai-pandai lah nak hidup yek?

hari ni aku tak ada sebarang plan. dapat lah aku rehat kat rumah, regain energy yang dah digunakan semalam. si nurin nak raya rumah Es kut. rumah mak dengan rumah mama. haha. jangan main-main. kalau kita-kita ni kena ngadap sorang je bakal mak mertua, nurin lagi dahsyat weh. 3 mak mertua dia kena hadap. nasib baik lah kau adorable nurin.

ok lah, aku nak pergi menonton monday night laugh yang aku tak dapat tengok semalam. how's your raya everyone? harap semua berseronok di hari raya ini. aku seronok tapi aku dah rindukan F. :)

ntah eskalator ke berapa kitorang dah naik turun ni.


enough handbag already ain! aza dah bagi 1, nurin dah belikan 1!


tak beli. sebab aku cakap tak lawa. haha.


seluar RM19. sesuai di pakai di maktab di mana jeans adalah prohibited!


jum balik. kaki aku nak patah. marshmellow tu rasa dia pelik, tapi budak kecik tu makan selamba aje.

1 comment:

Ieka Ahmad said...

Hello :)
I pun first time drop by ur blog. btw, thanks for visiting dear :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails