Tuesday, September 14

meeting the Ariffin's. [paranoid]

ouh. another entry? yeah. im bored. im all alone. idin kerja, faiz and nurin beraya. mak and ayah? well they're off doing their own thinggy. me? im sick, unwell. so duduk rumah diam-diam. baring sampai rambut penyek and berbekas. no make up, no lenses, no shower? opss.. what a day!

well, ever since F cakap nak bawak aku jumpa ayah dia, aku dah start obsessing. macam-macam kut aku pikir. paranoid gila! the last time, aku macam refuse nak pergi. ntah, serik kut. tapi lepas nampak ayah pun macam ok, aku pun agree lah. plus this is final year kat bp, nanti ntah posting mana, susah lak nak beramah mesra dengan family F.

tapi, aku pikir yang pelik-pelik. macam, baju apa yang sesuai dipakai? takpe ke kalau pakai chiffon and then pakai inner kat dalam? macam inappropriate je depan bakal mak mertua? then aku pikir nak kena bawak apa as buah tangan? benda macam tu pun boleh buat orang judge kita. nak panggil auntie ke makcik? ke mak? opss. haha.

tapi seriously, almost every time kut aku pikir pasal benda ni. yang tak boleh blah nya ntah macam mana that day mulut aku tergatal tanya F lak, dia pernah bawak sesiapa tak balik rumah? aku tau dia ada 2 ex. tapi belum tentu pun ex tu dia pernah bawak balik rumah. sekali dia jawab pernah daa.. alahai. and that leads to many other questions more.

turns out, ex dia tu diterima baik oleh family dia dulu. orang nya peramah kut. pandai amik hati mak dia. ex dia tu memang rapat ah dengan mak dia. kalau tak sebab ex dia tu curang, yang lain tip top kut. aku risau. sebab aku tau senario macam ni. eh, masa aku da putus dengan shai dulu pun mak dia still ok tau dengan aku. sampaikan mak dia cerita kat aku pasal moment shai bawak maria jumpa dia. and she's comparing ok! doesnt matter pun. at that time i won during the comparison. tak pedulik lah kau putih ke cantik ke kerja bank ke hape ke? hahahah (gelak paling keji)

so, in this case ex dia tu curang. F yang mintak putus sebab ex dia curang. mak dia takde lah tahu menahu kut. dia buat hal dengan F, dengan mak F aku rasa takde pe pon kut. so sekarang aku paranoid!!!!!!aku takut mak dia akan compare aku dengan ex dia tu. aku takut kalau aku terlebih cakap, mak dia kata aku becok. (this could really happen sebab nenek marina cakap aku 'peramah'. God knows what she really meant) tapi kalau aku tak banyak cakap lak, aku takut mak dia pikir aku sombong. so, how ek?

keadaan semakin kronik bila tadi, aku tidur and aku mimpi perkara yang mengerikan. dalam mimpi tu, mak F cakap ex dia lagi cantik dari aku. huwargh!!!!!!!!!!!!!!!!! gila eh aku sampai mimpi. seriously benda ni dah stuck in my head. lepas tu F call terus aku cerita pasal mimpi aku. then as usual lah dia try tenang-tenangkan.

aku: b mimpi mak d cakap ex lagi cantik dari b...
F: Allah, mimpi je. kan mainan tidur.
aku: d, ex d tu putih eh?
F: taklah biasa je. (perkh jawapan tak meyakinkan)
aku: erm, ex d putih muka takde jerawat eh?
F: ada jerawat jugak lah...

hahaha. sengal punya objek. punya lah lurus. hurm, takpelah. nak tak nak aku kena redah je. takkan aku nak mintak tengok muka ex F tu lak? takkan lah sampai nak luka kan hati F tu kan? nak tak nak terpaksa aku deal dengan paranoid aku ni. back then, aku ada alluring aura when it comes to mak-mak. i sure hope i still have that aura. harap mak dia boleh terima aku the way she could accept F's ex dulu.


kalau muka macam ni ada macam nak makan penampar bakal mak mertua tak? :P

7 comments:

dania said...

haha... ko ni lawakla ain. best2. sila post lebih banyak entry. aku tgh boring ni. nak buat research mls. hehe

cik nurulain said...

hoih. apa yg lawak nya? alahai. ada hati kau pikir AR di waktu cuti ni kan?

dania said...

part yang ko mimpi tuh. hehe

nak buat cmne, t ayahanda aku nak tgk. haha

weengorgeous said...

rajennya update CN :D get well soon n good luck!

cik nurulain said...

ween: getting better. thanks anyway. haha. sebab takde kerja, rajen lah update. :)

Unknown said...

haha
my MBF..
klaka la u nih.

waktu nk g jmpe ibu fatah arituh pon ketar jugak
tym tuh bercuti ngn member kt melaka
ngn sorg mmber name ain jgak :)
and mmg xbwak baju kurung
sanggup beli kut semata2 nk jumpe ibu fatah nye psl
huhu

awk..kalau boleh mmg elakla pkai baju chiffon2 nih
pkai baju kurung biase aje
jg ketat2 k...hehe
kt luar xpela..dpn mak mertua better hold on dlu k syg..huhu

alaa....awk buat biase je
jgn nmpak malu sgt tp jgn xmalu lak
awk smpai2 umah g la trus ke dapur
n sembang2 la psl msak ke..jahit ke...
mcm sy nih ibu fatah suke jahit
so sy cembang la psl manik..psl jahitan..(padahal bkn tau sgt..hehe)

so best of luck la ain

psl comparison tuh beselah
fatah lglah..ex die dlu becinta ngn die dh 3 thn ain...
rumah dekat plak tuh..
salu dh anta makanan kt ibu fatah..
tp sy mls fkir..
sbb itu hal dlu
kite cube jela wat yg terbaik..

gudluck ye ain syg :)))

cik nurulain said...

yarabbi. mak fatah suka menjahit? hadui apa lagi lah persamaan kita yg belum di discover lagi ye?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails