Wednesday, September 1

the unique bonding :)

woah. dengan begitu kura-kura nya, finally aku berjaya siapkan assignment jamal, ASAS KEPIMPINAN DAN PERKEMBANGAN PROFESIONAL GURU. perkh, nama subjek taknak macam gempaq gila pulak kan? tapi, hampesh. aku dah tak daya nak menggoreng lagi. terima jela seadanya markah yang bakal dapat nanti. sesungguhnya kemerepekan aku sudah tidak berbelah bahagi lagi dalam kedua-dua esei EDU tu.

yesterday was fun! aku beriftar bersama kawan-kawan comot aku selama 5 tahun yang lalu. haha. even Pn Melati pun join. dia usaha juga nak datang even ada urusan keluarga. thanks Pn Melati! orang yang pernah jadi tutor kitorang dulu mesti jeles dengan puan sebab puan happening and kitorang sayang puan! :)

and benda yang lebih best nya ialah, everybody was there. complete. except for danial lah. yang sekarang dah ada kat IPTI. but i guess, he doesnt remember us all anymore. dia dah happy kat sana kut. happy kut sebab nampak macam semakin berkembang. hahaha. ceih touching pulak di situ. alah, dajal-dajal kau pun danial you used to be part of us. sejarah takkan berubah.

the meal was average tapi dapat gather sama-sama tu yang lebih menyeronokkan. we even stop by at parit raja, jalan-jalan kat bazar. aku takde hasil tangkapan pun. betapa taknak berpisah nya. huu. at the end of the night, macam sedih sangat rasa memikirkan tinggal few month more je untuk spend masa bersama. lepas tu sama-sama menyumpah maktab sebab bagi kerja banyak sangat and tak bagi kami spend masa banyak-banyak together.

sedih lah. sedih sebab dah nak berpisah. lagi sedih sebab masa terlalu terhad nak layan perasaan fikir benda ni semua. 5 tahun weih. bukan sekejap. bak kata syada, kitorang semua dah membesar dari si comot menjadi sang jelita. semua hot weih sekarang.kelas gitu! iklan kejap: Nurul, Awi dengan syada masih single. and seriously, kawan-kawan aku adalah hot. kalau berminat jom isi borang! haha.




jelitawan gemuk dan kurus

sebagai opsyen yang otai, terlalu banyak yang kita dah lalui bersama kan? kena tohmah dengan maktab. kena downgrade dengan orang lain. gaduh-gaduh sesama sendiri tak payah cerita lah. aku sendiri pun pernah kena. teruk gak weih. but then, at the end of the day, semua berbaik gak. itu semua sikap masa childish, bodoh, tak matang. we've grown up now. being even more mature.

tapi aku gembira being surrounded by all of you. korang semua awesome in your very own way. korang semua sangat lah special. kalau aku nak listkan, maybe sampai kita grad pun tak habis cerita lagi.dapat kena tempias korang ni pun dah more than enough.

surely, ada yang nakal, dajal sikit. then ada yang emo. ada yang ego. yang lemah lembut. but all of that was part of the drama that we all enjoyed so much along this 5 years journey. dulu macam nak pecah gak kepala aku dengan perangai seko-seko. tapi bila dah kenal luar dalam, memang dah tak peduli lagi. kecik hati pun macam dah tak ada dalam kamus hidup kita. (kecik ati pun tak guna. dah tak ada siapa larat nak pujuk. dah 5 tahun kut!)

tapi yang penting, orang-orang ni lah yang aku takkan missed untuk jemput time aku bertunang nanti. eh, kenapa bertunang pulak? tetiba je kau ni ain. tak lah. kalau kahwin tu, kita jemput semua orang kan? even kenalan pun dijemput. kadang-kadang strangers pun boleh attend wedding. tapi kalau tunang, kita jemput family terdekat je. and so, korang lah yang akan ada dalam list jemputan itu. :) jangan lupa bawak hadiah besar. aku nak fridge, microwave, mashing machine...hahaha.

aku tau mulut aku ni kadang-kadang terlebih. aksi aku lagi lah terlebih. tapi aku tau korang dah tak peduli dan korang dah mampu abaikan segala keterlebihan yang wujud dalam diri aku. tapi please, jangan lah lupakan aku and persahabatan 5 tahun kita which could turn to be 10, 20,30 or maybe more years to come. insya Allah.

terima kasih kawan-kawan. sebab menyediakan environment yang seronok untuk aku jadi manusia selama 5 tahun kat sini. life without all of you akan jadi dull and bored. aku harap, korang pun rasa macam tu. aku harap korang pun akan rindu semua ni.


 serikandi berlapan :)




 si comot-comot selama 5 tahun yang sudah 


p/s: konvoi raya tahun ni harap jadi. and please, orang lain bawak lah camera sekali. jangan pisang berbuah 2x weih. abis ilang semua gambar last year.

5 comments:

ween said...

sweet indeed! i wish i'm one of ur friends. nak join majlis tunang u! hehe :D

btw, the one with brown scarf looks familiar. u maktab mana eh, batu pahat?

Nurul Kornain said...

dasar ibu ayam lah ko... abesla syada dah naik merah mke die.. bek ko selamatkan diri.

cik nurulain said...

ween: yerp maktab batu pahat. brown scarf yg mana ween? izzati ke? she's from melaka, in fact dia rumate i.

cik nurulain said...

NK + syada: alah, gurau je. rilek ah. korang kan hawt!

ween said...

yep. she's my cousin! haha. what a small world :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails