Monday, September 6

the shahruni's.

dah 2 hari aku bergolek gelantang atas katil ni seorang diri. walaupun habis aku sepahkan katil ni dengan segala baju and barang-barang apetah lagi, (memang habit aku suka sepahkan katil) aku masih dapat tido dengan selesa. tak payah rebut-rebut space sebab nurse kecik tu takde. lambat betul minah tu balik.



ini lagu tema nurse kecik.

kalau dia ada mesti dia freak out gila dengan tindakan aku yang menyepahkan bilik secara membabi buta ni. walaupun mulut dia selalu mengeluarkan kata-kata yang mengguris hatiku, rasa tak lengkap lak bila dia takde. especially bila idin dengan faiz dah ada kat rumah.

kalau berbuka atau sahur, ada 1 space tak isi. and sebab minah tu takde kat rumah lah, kicap boleh habis sehingga ke titisan terakhir without anyone noticing. sebab kalau dia ada, dia je yang gila makan kicap. ok, aku tau, aku pun gila kan kicap. tapi believe me, you don't see my sister yet. kalau boleh, semua benda nak kaler hitam. even ayam masak kicap pun dia taruk kicap lagi  kalau kurang pekat.

dah 2 hari duduk rumah ni, setiap hari ayah tanya aku, taknak beli apa-apa ke for raya? sebab aku senyap sangat, takde berbunyi pasal nak shopping raya. beli tudung ke, kasut ke. ntah lah. selain sebab aku memang dah shopping raya dengan F, pelik lah shopping raya tanpa budak kecik tu. dia pengkritik hebat kut. alah, even idin dengan faiz pun, lagi suka tanya opinion dia dari aku kalau nak beli barang. nasib lah dia tak jadi amik fashion. kalau tak, bertambah keji lah perangai mengkritik dia tu nanti.

tapi, faiz dengan idin pun sama je. ada lah berbunyi nak beli baju, kasut. tapi takde siapa pun push ayah, ajak gi angsana ke, CS ke. sebabnya, pujuk-pujuk ayah tu tugas budak kecik tu. kitorang tak reti nak cakap elok-elok dengan ayah. lagi plak aku ni, kalau bercakap dengan ayah bunyi nya sentiasa macam nak gaduh. api dengan besi lah katakan. hahaha.

tapi budak kecik tu memang ada aura memujuk la. dulu aku nak beli laptop pink, takde siapa nak layan aku. beli lah aku benQ putih tu ha. idin siap mengutuk lagi aku ngada-ngada nak beli kaler pink. tapi budak kecik tu pakai order je nak laptop pink, pastu nak function power-power. order oke? through phone je pon. tapi sanggup lah kan idin pergi order kan and install itu ini. mak dengan ayah memang layankan aje. siot. ilmu apa dia pakai?

anyway, 8hb ni dia gerak balik. 9hb sampailah dia. dia dah dapat elaun tertunggak 2 bulan. walaupun baki tinggal ciput sebab biasaklah pompuan tu, ntah hape2 je dia beli, dia ada intention nak belanja kitorang berbuka puasa. mula nya nak buka kat hotel selesa. survey-survey macam mahal lak. lepas tu dia request nak buka kat banafe. aku ajak singgah selalu je tanak. demand sungguh!

yang keji nya dia nak hangkut si Is sekali gi buka puasa tu. ayah asyik nganjing je. boleh makan ke si Is tu nanti. takut terkencing je sebab kena duduk semeja dengan ayah. ini semua gara-gara masa nurin nak daftar kat kedah hari tu. nurin mintak Is ni masukkan game and lagu dalam PSP dia. lepas tu masa datang rumah nak pass PSP, nampak je stream hitam terus patah balik tak jadi masuk. haha. takut gila dengan ayah aku tu. itu bf nurin. kalau F agaknya, ayah aku yang telan liur tengok dia. gangster semacam je muka. nak reject pun pikir 2,3 kali. hahaha.

dan on top of kekejian nurin adalah kekejian idin dan faiz bila mana makhluk 2 ekor tu dengan takde perasaan nya berkemungkinan besar akan mengheret aza and ira. cis betul. aku jela sorang ni? lagipun mana boleh terjah bawak F gitu je.aku kena sedia kan ayah dari segi mental. sekurang-kurang seminggu kena prepping ayah. hahahaha.

 nurin izzati shahruni + muhammad faiz shahruni


nurulain hanis shahruni + mohamad naqiuddin shahruni


tak kisah lah. bawak la sesiapa korang nak pun. asalkan kita adik beradik complete.yeah! we are the shahruni's! (dah macam the incredibles lak, hahahaha)  :)

2 comments:

Nurul K said...

aku dgn kakak aku je yg ade tahun ni.
n akak aku dah nak bawak pakwe die dtg rumah raye ni.. pakwe die org melaka ar beb. then tinggallah aku sorang.
abg aku dah mengeji-ngeji suh aku carik org dekat...
dilema betul lah jadik anak bongsu neh.nahaiii

cik nurulain said...

hahaha. no worries. takpelah. biar ko sorang duk bawah ketiak mak ayah. manja2 dgn mak ayah. tak semestinya kena cr org dekat sayang oi. kalau orang jauh tapi bgs attitude, ko nak balik sebulan 2x pun he doesnt mind. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails