Tuesday, September 28

the deepest thoughts.

mungkin bila orang baca entry BECOK tu, orang tak fikir yang aku upset dengan apa yang berlaku. melihatkan aku, mungkin orang rasa aku boleh terima benda tu dengan ok je. benda tu not a big deal bagi aku. but the reality is, aku tak boleh terima! aku asyik fikir je tentang benda tu. benda tu been bothering aku sesangat.

and aku masih fikir mak dia tak suka aku. tak kisah lah macam mana orang try sedapkan hati aku. aku ada instinct sendiri. and on the day aku datang rumah hari tu, tak ada siapa ada. tak ada siapa pun boleh witness the situation. so, tak ada siapa ada hak untuk cakap aku absurd ke apa ke.

aku tau, aku tak patut bring up benda lama. tapi aku dah pernah jumpa mak ex aku. and aku tau kalau orang suka aku, camne cara dia. even dari first time jumpa pun, dah boleh judge. but i don't get that from his mum. and it really upset me up. aku sedih sebenarnya.

becok is one thing yang mak dia cakap. but then, mak dia tanya dia betul ke aku tak ada lelaki lain. kenapa? kenapa tanya soalan macam tu? apa instinct mak dia tentang aku? aku tau, taraf pendidikan aku mungkin tinggi sikit dari anak dia, tapi tak bermakna aku tak boleh sayangkan anak dia, setia dengan anak dia. kenapa kena taruh syakwasangka pada aku?

aku tak dapat terima benda tu dengan baik. tapi dia sedapkan hati aku and mention yang mak dia cakap macam tu sebab pengalaman lepas dia yang dicurangi dengan ex gf dia. tapi adil ke untuk aku dihukum atas kesalahan orang lain? wajar ke? bukan salah aku.

so, aku ada uneasy feeling towards his mum. bukan aku tak suka, tapi aku ada perasaan yang mak dia macam tak suka aku. that's all. but then, baru-baru ni his mum give me something and aku macam nak thank her through message je sebab calling and talking through phone would be awkward. yelah, after all the becok stuff, mesti lah aku nak kurang kan intensity aku bercakap dengan mak dia.

tapi dia insist jugak supaya aku call mak dia sebab katanya lagi senang. apa yang senang? macam lah aku boleh control intensity aku bercakap? even hari tu masa datang rumah pun aku dah sedaya upaya control diri aku supaya tak banyak bercakap, yet aku still dicop becok. so obviously, its not something yang aku boleh control.

then bila aku banyak bagi alasan, dia pulak nak upset konon nya aku tak ada effort nak amik hati mak dia. hurm, sebab aku care terlalu banyak tentang perception mak dia lah aku jadi macam ni. aku ni mana peduli apa orang lain cakap pasal aku? aku selalu fikir aku betul je. tapi when it comes to people yang matters a lot to me, i put a huge thoughts towards apa yang orang tu cakap. in this case, he matters a lot to me and his mother matters a lot to him, thus his mother matters a lot to me. get it? get it?haih.

sometimes aku harap sangat aku tak pernah kenal auntie noraini. at least bila aku tak pernah kenal dia, aku takkan tau camne gaya nya when the bf's mum favour us. soalnya aku dah pernah rasa macam mana disukai. so bila aku dapat trace aku ni macam tak disukai, aku upset sangat. tapi kalau mak dia je suka aku tapi empunya diri dah tak suka aku, tak guna gak kan? mungkin ini dugaan aku. F sangat appreciate aku. it would be too easy for me kalau mak dia pun sukaaaaaaaaaaa sangat kat aku. right? hurm, i hope i could pass through this.

F, of all person i hope you would understand this. hurm. take care. i love you.

1 comment:

Unknown said...

ain sayang :)

1 jeh yg sy nak ckp
awk terlalu byk berfikir
baru jumpe sekali lah ain...
jgnlah fkir sgt kayh syg...
i fhm ape yg awk rase...
as i mase jumpe ibu fatah pon i rase shes doesnt have much feeling sgt towards me

and ain..
for ur info..
ex fatah DAH SELALU SGT dtg umah die hantar makanan pd ibu siap leh sembang mcm menantu..
ex die org situ jeh
dan mereka telah 3 thn bercinta ain
awk byangkan skrg macamana saya nak amik hati seorang ibu yang dlunya pernah ade seorang permpuan yg syg anak dia dtg rumah setiap hari bwak makanan, jage die mase sakit and all..

camon ain..
jgnlah fkir teruk2 sgt..
we dont even try kan..
kite usaha dlu kayh...
misi kite belum pun bermula..
jum cube amik hati mak mertua kite same2..

caiyok2!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails