Wednesday, August 18

citra mustika.

setelah 7 hari berpuasa, baru lah aku berpeluang nak buka dengan f. macam biasa lah, walaupun hakikat nya dia yang dah kerja, tapi aku gak yang busy. buat-buat busy je kot. haha. tapi dia busy jugak lah. and bila dia tak busy lak, aku suh dia buka dengan family dia diam-diam kat umah. mithali betul aku ni.

rupanya bermasalah betul buka puasa kat luar dengan aku ni. dah lah dia sampai maktab aku pun dah agak lambat, seba jam kat depan summit. lepas tu bila dia dah pick tempat and dah siap parking aku dengan banyak cengkadak nya taknak makan situ sebab aku tengok gerai tu lengang. macam tak semangat and meriah je.

macam nak mengamuk gak dia tu. "patut nya takde orang lagi bagus la. kan kita dah lambat ni. nanti makanan lambat sampai"  ceh, tak menyabor punya bf. takut sangat mati kebulor kalau makanan lambat sampai. lepas tu nak gi makan kat belakang tasikY tapi tutup lak. cis. makin dia tohmah aku.

last-last makan kat ceria maju. aku tengok ada lah 2 meja yang occupied. ada lagi 2 meja lak orang nya tak ada, tapi makanan dah penuh. maybe ada customer dah book. haa, baru lah best kalau ada orang lain. ni tak, lengang je. tak sedap ke apa? macam kena langgar garuda je kalau takde orang.

lepas tu makan, tamak lak tu. dia dah order tomyam campur, yang aku ni bukan reti nak share. nak gak order tomyam sotong. haha. dasar tamak. tu semua nafsu je semata. bukan aku abis pon. last-last, tomyam campur ke, tomyam sotong ke semua masuk tembolok dia. hahaha. best nya lah ek? kalau kat rumah kerja meng'clear' kan makanan ni tugas idin.

meja sebelah kitorang tu family. ada 3 baby kut. tapi aku macam tak amik port sangat. lebih fokus pada makanan. tiba-tiba je..

"b, cuba tengok baby tu. comel ek..."

"ha? mana.?"

"tu la..meja sebelah tu..."

"oh...ha..comel, comel" gaya aku ala-ala malas nak layan

"eh, nanti anak kita nak letak nama apa ek?"

"citra. em, dengan mustika" masa ni muka aku selamba gila. sikit pun tak pandang  dia. tapi dia dah tercengang dah masa tu.

" hah?"

" citra dengan mustika. nama yang lelaki d cari lah. tapi yang dekat-dekat dengan tu jugak eh?"

"eh, nama apa tu?"

"eh, sedap apa nama tu? unik ok..."

"unik ke hape. dah tu, seketul je? citra, mustika? macam tu?"

"haah. watpe panjang2? menyusahkan je. nama mak dia dah cukup panjang dah.. lagipun nanti kat mana-mana, anak kita belum sampai lagi, orang tengok nama, orang mesti tertanya2, siapa nama citra ni?"

lepas tu, dia pun dah malas nak amik pot dengan aku. eh, ingat aku main-main ke? aku serius doh. haha. serius serius gak, tapi kalau ayah aku tak approve nama tu, macam hai hai bye bye jelah kan nak namakan anak aku citra dengan mustika. alah, anak aku kan? nama anak dia aku takde sebok-sebok pun. nasib baik sedap, nurulain hanis. hahaha.

ni panorama sebelum aku transfer kan nasi aku dalam pinggan dia. haha.

padahal kan, f ni cukup anti aku pakai tudung syria ni. nasib badan lah dapat awek degil macam aku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails