Thursday, August 26

the ups and downs.

hidup ni macam roda. itu orang selalu cakap. right, memang klise sangat. tapi laju mana roda tu berputar? memang semua orang pernah ada their ups and downs nya. tapi kekadang, ups nya selalu sangat. downs nya jaraaaang sangat.

aku tak tau lah aku ni tak reti bersyukur ke apa? tapi cepat nya dah berlalu moment aku di atas. sekarang macam moment di bawah yang tak berpenghujung. baik dari segi kesihatan, emosi, hubungan. urgh! semua lah. ini adalah suatu moment di mana ive no way to run. bagi aku semua pun serba tak kena. duduk sini pun tak kena, balik rumah pun tak kena.

aku tak tau nak lari mana. the point is, kenapa aku nak lari? kenapa aku tak nak face everything like a profesional? semalam baru je belajar pasal stress. bila dengar cerita en mohamad, aku rasa macam, senang nya orang lain punya fikiran ek? kenapa aku tak macam tu? kenapa kepala otak aku ni degil sangat, susah sangat nak laid back and take it easy?

kadang-kadang jeles tengok orang lain. diorang sentiasa ada reason untuk happy. aku ni lak macam princess of darkness. sentiasa cari excuse untuk bersedih, complaining. why can't i be like others? pathetic gila bersedih di kala aku nak abeskan degree yang sangat panjang ni. and lebih pathetic bila bersedih di kala nak raya ni. what's wrong with me?

pathetic gila sampai aku asyik nangis. yang lebih pathetic lagi ialah bila nangis then kena marah. thats why ada rasa macam tak tau nak lari mana. stress. dulu cara aku tangani stress ialah dengan tidur. tapi sekarang aku dah tak larat nak tidur sebanyak tu lagi. aku boleh jadi gila kalau aku nak tidur berpadanan dengan amaun stress aku.haih~


p/s: cepat lah F balik bp. even jarang jumpa pun, perasaan tu lain bila aku tau dia dekat dengan aku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails