Sunday, August 22

the 'thing'

2, 3 hari ni fikiran aku sikit serabut. ntah lah. banyak sangat yang aku pikir. pelik. bila aku takde masalah tu, takde langsung. tapi bila ada tu datang bertubi-tubi lak. rasa dah give up pun ada. and perasaan stress aku ni telah menyebab kan aku buat macam-macam benda yang tak sepatut nya aku buat.

mak aku dah dapat maid. alhamdulillah lah sebab kalau tiba giliran mak kena jaga atok, takde lah atok kena tinggal rumah sorang-sorang masa mak gi sekolah. tapi yang tak best nya, maid baru aku ni tua and kurang cerdik. IQ dia kurang. KBKK dia lagi lah (apesal aku nak kaitkan KBKK seorang maid ni?)

tapi sebab kekurangan IQ dia tu, dia selalu mendatangkan amarah kepada mak aku. hm, mak pun satu. kenapa hak expect tingi sangat dari maid tu? bila dia dah tak berjaya meet mak punya expectation, mula lah mak nak mengamuk. tadi mak macam nak mengamuk sebab mak dah suruh dia keluar kan ayam dari fridge, tapi dia tak buat. so by the time mak balik nak masak, kena tunggu ayam tu cair dulu. haih.

bila temperature mak dah naik tu, semua orang dia nak marah. faiz yang kat supermarket pun nak kena marah sebab sengal sangat tak reti beli kerang. maid tu pun ada kena marah lagi. aku tak ingat apa lagi dia buat salah. tapi dia tu memang slow sikit. aku macam dah biasa. sebab kat sekolah selalu jumpa budak yang slow. mak lain. mak ajar budak besar, sekolah menengah. dia sentiasa expect budak paham arahan dia. tu sebab nya dia nak migrain bila kena ngajar kat SAB, jb. sebab budak-budak nya tak lah cepat pick up macam budak SIGS yang student nya pompuan belaka.

hm. lepas tu aku dengar mak bagi arahan kat maid tu. tapi mak menceceh panjang gila. dalam hati aku, mesti maid tu tak dapat tangkap apa mak aku suruh. hm. aku pun cakap lah kat mak yang orang macam tu, mak tak boleh bagi arahan panjanh-panjang. suruh buat 1 benda dulu. dah siap baru suruh yang lain. kalau tak, sampai bila-bila pun takde yang siap. mak pun ikut je. mak...mak..maybe dalam hal macam ni mak perlu kan nasihat seorang bakal cikgu sekolah rendah

adik aku idin tu sakit perut sejak puasa. hari tu pergi check kat pakat puteri dia kata ada batu. tapi dr hasnahbi cakap, batu tu not supposed to cause pain. hm, dah jadi misteri lak sakit adik aku ni. tu yang tadi mak ayah aku bawak dia jumpa 'dr lin' kat benut. 'dr lin' tu bagi ubat and suruh tengok how it goes. risau lah gak. sebab ayah aku ada history batu karang.

lepas tu, ada satu benda lagi worries me a lot. aku asyik pikir je benda tu. and benda tu buat aku takleh nak fokus pada apa-apa. nak fokus kat AR apetah lagi? walhal before cuti raya ni kena submit draft. aku punya lintang pukang lagi. what the hell lah. tapi selagi benda yang aku pikir tu tak settle, aku tak akan boleh tenteram, let alone nak focus kat academic matter. shit betul time banyak benda kena settle ni lah ada je benda yang come out. sakit kepala aku pikir.

tak cukup dengan tu, nak cuti raya yang bapak sekejap ni pun nak kena kosong kan bilik. memang shit sangat lah weh. kitorang yang dah final sem ni pun takde budi bicara. takkan nak kosongkan 2x?agak-agak lah sikit. aduih. stress betul aku pikir benda ni semua. bila dah gabung-gabung memang jadi beban kat atas kepala aku.

and aku ni bila emosi terganggu, badan pun tak berapa sihat, mula lah buat benda-benda tak masuk akal. meninggi suara kat mak aku lah. kesian mak. :( lepas tu, baru-baru ni ada lah someone ni sound aku kat facebook. takde lah direct pun. biasa je. aku je terasa lebih. tapi kenapa ntah aku nak sentap sangat dengan dia. siap terus remove dia dari friend list aku.

aku macam dah terlupa tentang benda tu, but then 2 hari lepas tu maybe orang tu dah realise dia takde dalam friend list aku, dia pun mesej aku kat facebook. dia tanya apa dia buat salah and dia mintak maaf kalau dia say something which might hurt my feelings. aku tak tau nak cakap apa kat dia. aku cakap je dia tak salah. aku yang takleh terima kenyataan. hurm. how lame it is? memang lame betul excuse yang aku bagi tu.tapi aku cakap kita masih kawan. wtf? merepek sungguh aku ni.

biar lah. kalau dia rasa aku ni worth it maybe dia akan faham aku tengah stress ke, atau sedang mengalami sindrom pra-haid ke. and kalau dia rasa aku worth it, maybe dia akan maafkan aku.

aku dah merapu jauh sangat ni. hurm. dah lah. aku mengantuk drive dari melaka tadi. nak tidur.bye.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails