Friday, May 1

aku lemah..aku jahil...tanpa bimbingan dari-Mu

segalanya mengingatkan aku padanya...bilakah rasa ini akan hilang...patutkah aku lupakan saja atau terus berusaha....kucuba keras melupakannya...namun seberapa jauh kulari...aku masih dikejar kenangan bersamanya...di kala hati dirundung buntu sentiasa aku panjatkan doa pada yang maha Esa...kerna aku tahu...hanya Dia mampu ubah segalanya...tidak aku...tidak juga dia...semua terpulang pada ketentuan Ilahi...memang aku malu...berdoa...meminta-minta pabila susah...tapi pabila senang...leka...tapi aku tetap tahu...tiada tempat lebih tenang melainkan di sisiNya....hatiku berbisik...mungkin dia bukan untukku...tapi ntah mengapa...hati masih degil mahu menunggu..

"hei ain..ko bukan wanita tabah la....jangan mimpi mahu menunggu dia.."


tapi hati masih tertancap padanya...ingatan sukar dipadam...bagaimana harus kulepas saja?lelah aku dengan rasa ini...Ya Allah...berikan aku petunjuk...aku lemah...aku jahil...jangan kaburkan aku dengan godaan syaitan....memang di waktu susah...syaitan juga menghampiri...aku tak mahu tersalahtafsir...pelihara lah aku dari bisikan syaitan....tunjukkan aku apa yang terbaik untukku....InsyaAllah...aku akan cuba menerima ketentuan dariMU....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails